اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با همکاری سازمان راهداری، وزارت کشور و شهرداری‌ها 3400 نقطه حادثه‌خیز برون‌شهری و 2 هزار نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری با علائم و خط‌کشی‌ها آشکارسازی می‌شوند تا کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

محرومیت 2500 راننده حادثه‌ساز پرخطر از سفرهای نوروزی

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این همایش با هدف ارزیابی عملکرد سالیانه رده‌ها و استان‌ها و تشکیل برنامه‌ها سال آینده و اجرای طرح ترافیکی نوروز 98 برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش طرح نوروزی پلیس روز 22 اسفند در تهران به صورت متمرکز برگزار خواهد شد، گفت: از 25 اسفند تا پایان 17 فروردین، طرح ویژه ترافیکی سال 98، با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با محوریت پلیس انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به آمار تصادفات نوروز سال گذشته پرداخت و گفت: 85 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به علت سرعت و سبقت غیرمجاز،‌عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی با بیان اینکه 38 درصد تصادفات جرحی و فوتی در نوروز 97 به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، به هموطنان توصیه کرد: برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر ایمن داشته باشند و مبدأ تا مقصد را در سفر قلمداد کنند.

سردارمهری به آماده‌باش همیاران پلیس پرداخت و افزود: با همکاری سازمان راهداری، وزارت کشور و شهرداری‌ها نیز 3500 نقطه حادثه‌خیز برون‌شهری و 2 هزار حادثه‌خیز درون‌شهری آشکارسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد جانباختگان در نوروز 97 به دلیل وقوع تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بوده است، به رانندگان توصیه کرد: در سفرهای نوروزی خود قوانین و مقررات را رعایت کرده و به علائم و خط‌کشی‌ها توجه کنند.

سردار مهری شعار امسال پلیس را "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" عنوان کرد و گفت: پلیس به صورت 100درصد آماده اجرای مأموریت‌ها است.

وی در خصوص رانندگان حادثه‌ساز پرخطر، خاطر نشان کرد: امسال حدود 5 هزار تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که اگر بخواهیم اینگونه حساب کنیم که نصفی از رانندگان در این قضیه مقصر بوده‌اند، می‌توان گفت برای کنترل این دسته از رانندگان حادثه‌ساز پرخطر با هماهنگی قوه قضائیه حدود 2500 نفر از این راننده‌ها علاوه بر اعمال قانون از سفر در تعطیلات باز خواهند ماند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تجهیز ناوگان پلیس، خاطرنشان کرد: بنابر تدبیر سردار اشتری و قولی که آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این برنامه اعلام کرده‌اند ان‌شاءالله تقویت پلیس راهور از نظر خودرویی و انسانی در اولویت است.


نام:
ایمیل:
* نظر: