اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 28 February 2019
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،گفت: سطح ارتباطات ایران و روسیه در عرصه های مختلف نشان از اهمیت همکاری بین دو کشور است و این همکاری در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خود شاهدی بر روند مثبت همکاری ها است.

توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیهبه گزارش سرويس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار کنستانتین زاتولین معاون کمیسیون مشترک المنافع دومای روسیه با اشاره به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عرصه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی، گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فی مابین و همکاری در سایر حوزه ها می گردد.

وی همچنین افزود: سطح ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف نشان از اهمیت همکاری بین دو کشور است و همکاریهای ایران و روسیه در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خود شاهدی بر روند مثبت همکاری ها است.

فلاحت پیشه به نشست های آتی روسای کمیسیون های سیاست خارجی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه اشاره کرد و افزود: مناسبات سه جانبه در سطح کمیسیون امنیت ملی، منجر به نزدیک شدن دیدگاه های سه کشور و نقش آفرینی آنها در تحولات منطقه ای شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود بحران آفرینی آمریکا در منطقه را سبب بی ثباتی دانست و افزود: بحران آفرینی آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه با شکست مواجه شده است و  همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه به کاهش بحران های موجود منجر شده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: هرچند اختلاف نظرهایی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد اما اهداف راهبردی و الزامات دو کشور مسیر روشنی برای تقویت تعاملات و توسعه همکاری‌های منطقهای و بین المللی ترسیم نموده است.

وی حضور بشار اسد در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری را پیروزی علیه تروریسم دانست و بر گفتگو و رایزنی های مستمر میان کشورهای منطقه تأکید کرد.

کنستانتین زاتولین معاون کمیسیون مشترک المنافع دومای روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، فرصتها و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور برای گسترش تعاملات و تبادلات را مفید دانست و بیان داشت: توسعه همه جانبه روابط با ایران در سیاست خارجی فدراسیون روسیه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون کمیسیون مشترک المنافع دومای روسیه در ادامه با تأکید بر توسعه مبادلات صنعتی و تجاری بین دو کشور افزود: گسترش روابط و توسعه مناسبات سیاسی دو کشور در سطح خوبی است و ضرورت دارد که حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه نیز گسترش یابد.

کنستانتین زاتولین ایران را کشوری  مهم و نقش آفرین در تحولات منطقه دانست و خواستار حضور فعالتر ایران در آسیای مرکزی و قفقاز شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: