اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 28 February 2019
وزیر راه و شهرسازی:
وزیروزیر راه و شهرسازی بر لزوم ساماندهی اقامتگاه‌های بین‌راهی تاکید کرد و گفت: طرح‌های ایمن‌سازی جاده‌ها تا پیش از آغاز تعطیلات نوروزی به اتمام می‌رسد.

ایمن سازی جاده‌ها پیش از تعطیلات نوروزی تکمیل می‌شودبه گزارش سرويس سیاسی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در حاشیه گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و تنظیم روابط در میان راهداران گفت: راهدارها با نقشی که در ستاد سفرهای استانی و شهرستانی ایفا می‌کنند، باید بتوانند سهم بیشتری را به علاوه وظایف خود بر عهده بگیرند و در جهت رفاه مردم گام بردارند.

 وی ادامه داد: اقدامات ایمن سازی جاده‌ها که شامل بهسازی باقی‌مانده آسفالت‌ها، علائم، خط کشی‌ها و ساماندهی نقاطی که سابقه حادثه داشتند می‌شود، باید در اولویت قرار بگیرد و تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی به اتمام برسد.

اسلامی بر مساله ساماندهی مجتمع‌های بین راهی تاکید کرد و گفت: این مجتمع‌ها، به خصوص نمازخانه‌ها باید حداکثر کیفیت و آمادگی را داشته باشند. وظیفه راهداری است که اطمینان حاصل کند مکان‌هایی که مردم در آن توقف می‌کنند، دارای حداکثر کیفیت و آمادگی باشند تا مردم از رفاه کامل در تعطیلات برخوردار باشند.

وی افزود: نکته سوم این است که باید در کنار نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی که به صورت روتین صورت می‌گیرد، ساماندهی امداد خودرو ها هم در دستور کار قرار بگیرد تا با افزایش تردد مردم، قابلیت خدمت رسانی این دستگاه ها افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ در فصل بهار گفت: از سازمان راهداری خواستم تا با استقرار در مناطقی که از پیش شناسایی شده است، بتوانند در صورت وقوع این حوادث با حداکثر آمادگی نسبت به پاکسازی و آماده‌سازی راه اقدام کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: