اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 26 February 2019
ابتکار:
وی گفت: باید با چالش ها برخورد کرد و نباید گذاشت این وضعیت علیه زنان مانند بحران آوارگی زنان و کودکان با چالش جدی مواجه شود ما باید صدای زنان یمن و غزه را به گوش همگان در جهان برسانیم.
باید صدای زنان مظلوم جهان را به گوش همه جوامع بشری برسانیم
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، معصومه ابتکار امعاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش صلح و امنیت پایدار اظهار داشت: با وجود پیشرفت های مختلف در بخش های علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی اما جنگ، خشونت و ناامنی به ویژه در منطقه خاورمیانه وجود دارد و امیدواریم در این زمینه همانطوری که آسیب های زیادی دیده ایم با تاسی به حضرت فاطمه زهرا (س) در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته دستاوردهای خوبی به ویژه در حوزه زنان داشته است و امیدواریم این روندها ادامه پیدا کند چون معتقدیم در ایجاد صلح بسیار موثر است. ایران در زمان موضوع برجام و فعالیت های هسته ای پیشرفت های خوبی داشته است و معتقدم این اقدامات به امنیت جهان کمک می کند.

باید با افراطی گری و تروریسم مبارزه کرد
ابتکار گفت: همه می خواهند پیام صلح و امید را به جامعه انتقال دهند تا در منطقه به عنوان یک منبع آرامش به آینده خودمان امیدوار باشیم. ما باید تمام قلب ها و ذهن ها را به سمت مبارزه با افراطی گری و تروریسم متمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون بر کشور ایران فشارهای زیاد اقتصادی وجود دارد، معتقدیم مردم ایران در این شرایط بسیار سخت مقابل این تحریم ها می ایستند. همانطوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایستادند و زنان و مردان شهید و مجروح زیادی تقدیم انقلاب کردیم.

ابتکار ادامه داد: زنان ما در مقابل این تهاجمات ایستادند به همین منظور با گروه های زنان مقاوم دیدار داریم و هنوز با رشادت و سربلندی ایستاده اند. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه با صدها جانباز و خانواده شهید دیدار داشته ام و خوشحالیم که همه نسبت به آینده نگاه مثبت دارند، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با چالش‌هایی که وجود دارد مقابله کنیم و گفت: افتخار می‌کنیم به آنچه که انجام داده‌ایم تا نقش زنان در آموزش، سلامت و سیاست با رشد خوبی روبرو ‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور و منطقه مشکلات زیادی داریم و برای رفع آن اقدامات جدی انجام شده است، گفت: کشور ما عقب نیفتاده است با وجود مشکلات زیادی که دارد در شرایط کنونی رشد خوبی در بخش های مختلف دارد و معتقدیم همانطور که امام راحل به نقش زنان توجه ویژه داشت اکنون نیز این توجه به نقش زنان بسیار بااهمیت و مهم جلوه داده شده است.

چهره واقعی یک زن ایرانی را به جهان نشان دهیم 

ابتکار ادامه داد: ما به آینده نگاه مثبت داریم و امیدواریم این همکاری در سطح بین المللی بتواند بخشی از مشکلات حوزه زنان را نیز حل کند. در برجام همواره به صلح و امنیت فکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در خلال مسائل سیاسی و اجتماعی چهره واقعی یک زن ایرانی را به جهان نشان دهیم چون مردم ایران در همه زمینه ها نقش جدی دارند.




خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: