اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 24 February 2019
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی گفت: از محل صندوق توسعه بخش اول بودجه برای ساماندهی بافت فرسوده اختصاص داده شده که سال آینده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده بهسازی و نوسازی می شود.

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی در دومین جشنواره نشان تعالی HSEکه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه مهندسی در هیچ شرایطی  اجازه نخواهند داد که رکود آنها را متوقف کند، گفت: مهندسین با ایمان و پشت کار در پیشرفت کشور برای فتح قله های ترقی تلاش خواهند کرد.

 وی افزود: دستاوردهای ۴۰ساله در جای جای کشور نماد موفقیت جامعه مهندسین ایرانی است و روز مهندس فرصتی فراهم کرده تا تجارب موفق تکرار شده و باعث حذف نقاط ضعف آنها شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز بحث سلامت، ایمنی و بهداشت موضوعی است که زیبنده جامعه مهندسی است که باید در طرح ها و اجرای پروژه ها نمایان شود.

اسلامی گفت: در جهت تسهیلگری باید مبادرت به تولید مسکن کنیم و با ایجاد مشوق ها و ساده سازی مقررات فعالیت را شروع کرده و استانهای نیازمند مسکن را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در جهت رفع مشکلات مسکن مهر های متوقف شده مجددا جلسات شوراهای مسکن تهران و شهرستانها  راه اندازی شده و با تشکیل جلسات متعدد نسبت به رفع موانع و مشکلات آنها گام های اساسی برداشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بحث بازآفرینی شهری و فرسودگی مراکز استانها ،گفت: در برخی از استانها به اندازه کافی درون مرکز شهرها دچار فرسودگی شده اند که در همین راستا سالانه ۲۷۰ محله بافت فرسوده بهسازی و نوسازی می شود تا زندگی با نشاط را به محلات برگردانیم.

اسلامی تصریح کرد: ساماندهی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به معنای  واقعی انجام نشده که باید با سرعت بیشتر روند اجرایی آن صورت گیرد و با ایجاد تحرک در بافت فرسوده نسبت به ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی در محلات اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه از محل صندوق توسعه ملی بخش اول بودجه برای طرح بازآفرینی شهری فراهم شده و بنا داریم در سال آینده ۱۰۰ هزار از بافت فرسوده را بهسازی و نوسازی کنیم.

وی افزود: در همین راستا جامعه مهندسی کشور باید با شتاب و کیفیت بخشی در اجرای پروژه ها  و در جهت ارتقا کیفیت زندگی در جامعه  ما را یاری دهند.

اسلامی در ادامه به بهسازی مصرف انرژی و اعمال مقررات ساختمان اشاره کرد و گفت: پرت انرژی بزرگترین هزینه در کشور است که نیازمند توقف مسیر گذشته و بهسازی مصرف انرژی در ساخت و سازهای جدید می باشد که جامعه مهندسی باید نظارت خود را بیشتر کند و این ضوابط را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

تعادل بخشی در بخش عرضه و تقاضای مسکن

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضرورت تحول و تحرک در توسعه ساخت و ساز را در برنامه سال ۹۸-۹۹ مهم دانست و گفت: ما برای جبران عقب ماندگی در عرضه مسکن باید به سمت تعادل بخشی بازار عرضه و تقاضا رفته و برای اقشار کم درآمد و متوسط. جامعه در ۵ استان کشور تا ۷ دهک توامندسازی انجام دهیم تا صاحب خانه شوند.

به گزارش عصرپرس، در پایان دومین جشنواره نشان تعالی HSE  از کتاب مرجع ایمنی رونمایی شد و همچنین سامانه نظارت عالیه ادارت راه اندازی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: