اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 24 February 2019
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد:
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه ورود به کارگاه های ساختمانی برای ارزیابی HSE راکار سختی دانست و‌گفت: مسئله ایمنی دارای پیشینه قدیمی است اما طی سال های گذشته خیلی به آن پرداخت نشده بنابراین نیازمند تعامل بیشتر شرکتها برای معقوله ارزیابی HSE هستیم.

نیازمند تعامل شرکت های ساختمانی برای معقوله HSE  هستیم

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در دومین جشنواره نشان تعالی HSEکه در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه ورود به کارگاه های ساختمانی برای  ارزیابی HSE  کار سختی است ،‌گفت: مسئله ایمنی دارای پیشینه قدیمی است اما طی سال های گذشته خیلی به آن پرداخت نشده و به دلیل پراکندگی کارگاه ها مانع از مدیریت یکپارچه شده است.

مانی فر ادامه داد:ما نشان تعالی HSE را از ادارات راه و شهرسازی استانها شروع کرده و بنابراین طرح آیین نامه مناقصات برخی سازمانها تغییر یافت و HSE جز شرایط مناقصات قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون الکترونیکی ارزیابان در سراسر کشور، گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ شرکت کننده در این آزمون حضور داشتند و در ۴ محور مدیریت، ایمنی ، سلامت و محیط زیست مورد ارزیابی قرار گرفتند و در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

مانی فر گفت: برای هر سطح از نشان تعالی در ۷ سطح  امتیاز داده می شود که بالای ۴۰۰ امتیاز موجب کسب ستاره خواهد شد.

وی افزود: بعد از ارزیابی و تحلیل داده هادر سال گذشته ۵ سازمان توانستن امتیاز بالای ۴۰۰ را کسب کرده و یک ستاره را به دست آورده و در سطح یک باقی ماندند.

آموزش رکن اصلی گارکاه های ساختمانی است

 وی در ادامه شناخت نشان تعالی راHse  مهم دانست و گفت: ما برای سال ۹۷ متخصصین برق،عمران،فنی و معماری را به این ارزیابی اضافه کرده و ۱۱۴ شرکت در دومین جشنواره شرکت کرده و بیش از ۸۰ شرکت در این ارزیابی ورد پیداه کرده که ۵ شرکت برتر معرفی می گردند البته بیشترین امتیاز در بخش محیط زیست و کمترین ایمنی بوده است .

 مانی فر گفت: آموزش مهم ترین رکن هر کارگاه ساختمانی است که در طرح Hse این موضوع مد نظر قرار گرقته است.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: