اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح ایجاد 400 واحد مسکونی و تکمیل کردن برنامه های مسکن مهر با هدف خروج از رکود در نظر گرفته شده است و بسیج و تشکل ها می توانند با جریان سازی به تحقق برنامه های سال 98 و 99 کمک کنند.

اجرای ۴۰۰ هزار طرح مسکونی برای خروج از رکود درسال آینده

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش روز بسیج مهندسی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه مهم ترین نیاز امروز، اتحاد ، همبستگی ، تلاش و کار جهادی در راستای ادامه راه انقلاب اسلامی است،گفت: دشمن هموراه درصدد ضربه زدن به انقلاب بوده و در هر مسیری سدی را در سر راه ما قرار داده است.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد شرایط عادی و استاندارد معاملات را به مسیر فرعی آلوده برده و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد و اینگونه القاکنند که هرکسی که روی کاراست دزداست ،بنابراین اقدام جدی که باید صورت گیرد این است که تجارب منفی گذشته تکرار نشود و قدرت فرمان و حرکت را اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کالای اساسی  لازم به اندازی کافی با ارز ۴۲۰۰ ارائه می شود اما هموراه ضعف و نبود این مواد و ارائه خدمات را نشان می دهند که اینجا وظیفه بسیج همراهی بیش از پیش با نظام است .

اسلامی در ادامه نقش بسیج مهندسی در بازآفرینی شهری و حاشیه نشینی رامهم دانست و گفت: باید به هر طریقی این طرح ها را به اجرا در آوریم و در همین راستا نیز در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان که هدف اصلی ماست شروع به فعالیت نموده ایم البته  باید کاری متفاوت و جهادی برای اصلاح وضعیت حاشیه نشینی انجام دهیم .

وی ادامه داد: تمام دستگاه ها باید به تعهدات خود عمل کنند تا دغدغه حاشیه نشینی را با اقدامات سریع از ببین ببریم و با اجرای فعالیت فرهنگی ،تخریب و نوسازی محله ها و توانمندسازی ساکنان محله ها، همسو هم حرکت کنیم .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای برون رفت از وضعیت روکود مسکن ،گفت: باید با استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی که توان شرکت در اجرایی طرح های مسکونی را دارند و با بسته های حمایتی بتوانیم حوزه صنعت ساخت و ساز را رونق بخشیم .

بسیج مهندسین حامیان ساخت و ساز با کیفیت باشند

اسلامی تاکید کرد: می توان با فرصت سازی از جامعه ۵۰۰ هزارنفری مهندسین کیفیت ساخت و ساز بالا برده و تا 2 سال آینده قدرت اجرایی به نتیجه مطلوب برساند.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: