اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
سرپرست سازمان توسعه تجارت:
مودودی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بسته حمایتی صادراتی مشخص شده است که تا پایان سال پرداخت می شود.

صنعت نمایشگاهی ویترین صنعت کشور

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، سرپرست سازمان توسعه تجارتمحمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه و تجارت در حاشیه مراسم دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت نمایشگاهی گفت: باید به صنعت نمایشگاهی که ویترین صنعت کشور است بیشترین بها را داد و نگاه را به سمت توسعه برد. این فرآیند باید ارتقا پیدا کند و از چارچوب نمایشگاهی تبدیل به فضایی برای رشد و چرخه صنعت شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود:امروز در شرايطي به سر مي بريم که دشمنان تصويري نامناسب از کشورمان در عرصه هاي بين المللي به تصوير مي‌کشند و بايد با بازتعريف برند ملي، صنعتي و تجاري خود تصوير ديگري به جهانيان نشان دهيم.

وي يادآور شد: شرکت در اکسپوي 2020 يکي از آن فرصت ها و ابزاري است که مي‌تواند برند ايران را به خوبي معرفي کند.

مودودي ادامه داد: استراتژي سازمان توسعه تجارت در اين راستا توسعه مدرسه صادرات براي تخصصي کردن دانش فني تجارت، همچنين تعريف مگاپروژه هاي صادراتي، توسعه پايانه ها و فروشگاه هاي زنجيره اي است تا ظرفيت خود را در بازارهاي بين‌المللي ارتقا دهيم.

مودودي تاکيد کرد: امروز و در شرايط تحريم بيش از موضوع نقل و انتقالات ارزي و ارتقاي توليد، به اميد و اعتماد نيازمنديم، زيرا دشمنان با تحريم‌ها به دنبال نااميد کردن مردم هستند و در اين راستا صنعت نمايشگاهي نقش خطيري دارد.

وي گفت: برخلاف آنچه اظهار مي‌شود تحريم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زيرا شاهديم حتي براي حرکت کشتي هاي حامل غذا و دارو به سمت ايران اختلال ايجاد مي‌کنند.

مودودی خاطرنشان کرد: براي خروج از شرايط کنوني هيچ گاه نمي توان به نيروهاي خارجي دل بست، بلکه بايد تغيير را از درون خودمان آغاز کنيم.

به گفته مودودي، صنعت نمايشگاهي ويترين صنايع و خدمات نمايشگاهي کشور است که بايد بهاي بيشتري به آن داده شود؛ در اين راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رويدادي و نه نمايشگاهي را مبناي کار خود قرار داده است.

وي توضيح داد: برگزارکنندگان نمايشگاه ها بايد در طول سال رويداد هاي مختلفي را تعريف کنند تا صنايع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرزهاي جغرافيايي را در نوردند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ايران ادامه داد: رفت و آمد هيات هاي تجاري، برگزاري جلسات رو در رو با خارجي ها، برپايي همايش‌ها و کارگاه‌ها تخصصي از سوي برگزارکنندگان بايد مديريت شود.

مودودی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد به تصویب رسیده است که تا پایان سال پرداخت می شود.این بسته مشوقی برای صادرات است.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: