اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 29 November 2016
با گرامی‌داشت محمدابراهیم شریف‌زاده
نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی روز گذشته با گرامیداشت یاد هنرمندن فقید و اجرای موسیقی در سبک های مختلف برگزار شد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی روز گذشته با با گرامیداشت یاد هنرمندن فقید و اجرای موسیقی در سبک های مختلف در فرهنگسرای ارسباران و با حضور علاقمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدمحمد میرزمانی(رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) در سخنان کوتاهی با گرامی داشت ایام سوگواری ماه صفر، نشست های خانه موسیقی را فرصت مغتنمی برای دیدار هنرمندان موسیقی دانست و به حضار خوشامد گفت.

سپس زندگی نامه زنده یاد محمدابراهیم شریف زاده(خنیاگر خراسان) توسط مجری قرائت شد و کلیپی به یاد این استاد موسیقی نواحی ایران پخش گردید.

در ادامه گروه کر به سرپرستی رازمیک اوحانیان روی صحنه حاضر شدند و قطعاتی از موسیقی نواحی ایران با تنظیم آقاجانیان و کمیتاس را به اجرا در آوردند.

بخش بعدی نشست به گرامیداشت زنده یاد یدالله تیموری نوازنده پیشکسوت تنبور حوزه گوران) اختصاص داشت. در این بخش کامران همت پور (نوازنده تنبور و عضو کانون نوازندگان ایرانی و ناشران خانه موسیقی) پشت تریبون قرار گرفت و درباره این نوازنده به سخنرانی پرداخت.

سپس فیلمی از زندگی و اجرای زنده یاد تیموری پخش شد و در ادامه جهانگرد رحمتی( نوازنده تنبور و از شاگردان زنده یاد تیموری) قطعاتی را به یاد این هنرمند اجرا کرد.

پایانبخش برنامه های نشست خانه موسیقی اجرای موسیقی توسط گروه حسین پرنیا بود. در این اجرا حسین پرنیا(سنتور)، سامان بازگیر(تار و عود)، صائب کاکاوند(تار)، میلاد مرادی(کمانچه و کمانچه آلتو) و پژمان پرنیا(تنبک) به اجرای قطعاتی در دستگاه همایون و از ساخته های حسین پرنیا پرداختند که مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.

پایان/


نام:
ایمیل:
* نظر: