اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 21 February 2019
وزارت راه مجاز به صرف هزینه تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مسکن مهر شد.

ساز و کار مجلس برای تامین منابع مالی مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (پنجشنبه) جزء ۲ بند (ب) تبصره بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی مشروط به حفظ کاربری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

در ادامه نمایندگان جزء ۳ بند (ب) تبصره ۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای نود و نه (۹۹) ساله متعلق به خود می‌باشند. منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکت‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور، صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

در ادامه نمایندگان جزء ۴ بند (ب) تبصره ۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. بر اساس این بند وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند.

 نعمتی در تذکر شفاهی:دستور رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت بازار خودرو توسط کمیسیون صنایع

بهروز نعمتی در نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه، 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، طی تذکری نسبت به وضعیت بازار خودرو گفت: متاسفانه در هفته های اخیر قیمت خودرو به شدت افزایش یافته است و مجلس نیز کاری که باید در این خصوص انجام نداده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: تقاضا می کنم به کمیسیون های صنایع و معادن و اصل 90  ماموریت دهید که با بررسی این موضوع در این رابطه ترتیب اثر دهند.

علی لاریجانی در پاسخ به وی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مسئول این کار است بنابراین باید آقای اکبریان رئیس این کمیسیون جلسه بگذارد و این موضوع را پیگیری کند.

درآمد ۵ هزار میلیارد تومانی دولت از محل پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی

نمایندگان مجلس با درآمد ۵ هزار میلیارد تومانی دولت از محل پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه، 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند یک تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند مذکور آمده است؛ بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (10) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

 معافیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای مشمولین تا سقف ۳۰ برابر مالیات بر درآمد سالانه

نمایندگان مردم در خانه ملت مشمولین مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها حداکثر ۳۰ برابر مالیات بر درآمد سالانه آنها باشد، شامل معافیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (پنج شنبه، 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند (ز) تبصره (8) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ز) تبصره (8) آمده است: عبارت «ده برابر» در متن تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سال‌های 1397 و 1398 به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

بر این اساس تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم به این شرح اصلاح می‌شود: ۱. کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۶ حداکثر 30 برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلین اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: