اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 20 February 2019
معلمان و سرگروه های آموزشی زمین شناسی، جغرافیا و مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران از فرونشست های ناشی از تخلیه سفره های آب زیرزمینی منطقه ورامین بازدید کردند.

بازدید گروه های آموزشی زمین شناسی از فرونشست های ورامینبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، جواد اسدی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: طرح داناب از سال 1389 آغاز  و با استقبال آموزش و پرورش روبه رو شد و هم اکنون این طرح در مدارس سراسر کشور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه های اطلاع رسانی و فرهنگسازی  برای دانش آموزان مقطع راهنمایی (مقاطع هفتم، هشتم و نهم متوسطه) است اظهار داشت: همکاری آموزش و پرورش و بخش آب منجر به اجرای مناسب این طرح در مدارس شد که در ادامه این همکاری ها دفتر تالیف  کتاب های درسی عمومی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش کتابی را با عنوان "انسان و محیط زیست" برای تمام رشته های تحصیلی در مقطع یازدهم به رشته تحریر درآورد.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه  همه مطالب مربوط را نمی توان در یک فصل از کتاب گنجاند، افزود: از آنجا که دانش آموزان افراد تاثیرگذار و آینده سازان جامعه هستند تنها به تدریس محتوای کتاب اکتفا نکردیم و کارشناسان شرکت آب منطقه ای تهران با هماهنگی آموزش و پرورش با حضور در مدارس مطالب تکمیلی را به دانش آموزان منتقل می کنند تا بتوانیم تغییر رفتار در جهت مدیریت مصرف صحیح منابع آبی را در نسل آتی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: کتاب انسان و محیط زیست ثمره سال ها تجربه و تلاش برای اجرای طرح داناب در سراسر کشور بوده است و در تلاش هستیم که در تعامل با رسانه ملی، مطالب مرتبط با آب را از طریق این رسانه به دانش آموزان منتقل کنیم.

اسدی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای تهران با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین آموزش و پرورش زمینه های ایجاد همکاری از ابتدای سال تحصیلی جاری را ایجاد نمود و قرار شد تعدادی از معلمان و سرگروه های آموزشی زمین شناسی، جغرافیا و مطالعات اجتماعی  با برگزاری کارگاه های عملی، اطلاعات آبی تکمیلی در اختیارشان قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس کارگاهی آموزشی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تشکیل و معلمان با مولفه های مختلف مدیریت مصرف و شرایط منابع آبی آشنا شدند و پس از پرسش و پاسخ، معلمان از پیامدهای پدیده فرونشست از روستای ابردژ از توابع شهرستان ورامین بازدید کردند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه روستای ابردژ یکی از مناطقی است که دارای بیشترین آثار فرونشست می باشد یادآور شد: در این منطقه تاسیسات ریلی راه آهن وجود دارد که آثار فرونشست ها تا نزدیکی خطوط ریلی کاملا مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش نزولات جوی باید هدف گذاری خود را از ایجاد ساخت و سازهای آبی به سمت مدیریت مصرف صحیح و تغییر رفتارهای غلط سوق دهیم که این مهم نیازمند کارهای زیربنایی است.

اسدی در پایان با اشاره به تدوین برنامه های مختلف برای سازگاری با کم آبی در وزارت نیرو گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که برای نهادینه کردن سیاست های سازگاری با کم آبی و همچنین آموزش های مدیریت مصرف صحیح بسیار اثرگذار بوده و می تواند کمک حال بخش آب باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: