اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 20 February 2019
باموافقت نمایندگان مجلس
نمایندگان مردم در خانه ملت مشخص کردند که از هر واحد مسکونی ماهانه ۳۰۰ تومان و هر واحد تجاری ماهانه ۱۰۰ تومان روی قبوض برق و گاز اخذ شود.

موافقت نمایندگان با ایجاد جدول معافیت‌های مالیاتی پیوست بودجه سنواتی

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، یک اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ز تبصره 6 ماده واحده این لایحه درباره بهای برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری موافقت کردند.

در بند مذکور آمده است؛ مطابق ماده (12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (2000)ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (1000)ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (10.000)ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای 160185 و 160186 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه‌‌درصد (50%) می­باشد. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است.

گفتنی است ماده 12 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) عبارت است از؛ به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می‌گردد، اخذ و صرفاً جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق از طریق شرکتهای بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

موافقت نمایندگان با ایجاد جدول معافیت‌های مالیاتی پیوست بودجه سنواتی

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهار‌شنبه، یک اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور با پیشنهاد علی نجفی خوشرودی با بند (ج) تبصره (6)  با 169 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر موافقت کردند.

متن پیشنهادی مصوب بند (ج) تبصره (6)عبارت است از: دستگاههای اجرائی موظفند معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی- خرجی در حسابهای مربوط به خود ثبت کنند. دستورالعمل اجرائی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تصویب این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود. گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی هر شش‌ماه یک‌بار گزارش این معافیت‌ها و تخفیفات را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند. عملکرد معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به عنوان مالیات بر واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب خواهد شد."به منظور افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت سازمان برنامه و بودجه موظف است جدول معافیتهای مالیاتی را در جداول پیو.ست بودجه های سنواتی ثبت کند.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بازیافت پسماند

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، یک اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ط تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که به موجب آن در سال 1398 درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی موضوع ردیفهای 140105، 140108 و 140203 جدول شماره (5)، اختصاصی تلقی می شود و پس از ابلاغ تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه‌کرد است و در صورت تصویب ردیف هزینه ای این بند سقف 10 هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان شهرداری ها قرار می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: