اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 February 2019
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از آمادگی این دفتر برای گسترش تعامل و همکاری با وزارت کشور در عرصه‌های مختلف خبر داد.

افزایش تعامل تشکل‌های شاهد و ایثارگر با وزارت کشور

به گزارش عصرپرس به نقل از ایثار، عادل مهری در نشست مشترک با معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور با اشاره به مجموعه فعالیت‌های دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و تأکید بر اهمیت فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، گفت: دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با فعالیت‌های چندین ساله خود به جایگاهی دست پیداکرده که با گروه گسترده‌ای از نخبگان و تشکل‌ها در تعامل باشد که مایه افتخار و امیدواری است.

 مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، تشکل‌های مردم‌نهاد را یک فرصت و ظرفیت در جهت هم‌پوشانی و هم‌افزایی بین نخبگان و فعالان با دستگاه‌ها و نهادها برشمرد و افزود: دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در همین راستا از چندین سال قبل با کارگروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص مباحث مختلف در ارتباط است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد، مزیت‌های فراوانی را برای دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط به همراه خواهد داشت، افزود: فعالیت تشکل‌ها باعث می‌شود دستگاه‌ها و سازمان‌ها از ایستایی خارج شده و به تحرک و پویایی برسند و از سوی دیگر ظرفیت و فرصت خوبی برای استفاده از خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها به‌ویژه در قشر نخبه کشور ایجاد شود.

مهری با اشاره به فعالیت قریب 120 انجمن استانی و سراسری با حمایت اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: از این تعداد حدود 10 انجمن به‌صورت بین‌المللی فعالیت کرده و صاحب کرسی مشورتی در سازمان ملل و فعالیت‌های بین‌المللی هستند که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته و از این حیث می‌توانند سرمایه خوبی در موضوعات متفاوت در سطح جهانی باشند.

 وی در ادامه با تأکید بر اینکه اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر آمادگی خود را برای تعامل با وزارت کشور اعلام می‌کند، تصریح کرد: از همین امروز آماده هستیم تا سطح تعاملات خود با وزارت کشور را در موضوعات مختلف ارتقا داده و این موضوع را از طریق توافق‌نامه‌ای در عرصه‌های مختلف ادامه دهیم.

در ادامه این نشست، کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور، فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد را به‌عنوان افراد متخصص و دیپلماسی عمومی، یک فرصت و سرمایه مهم برای کشور دانست و اعلام کرد: در کشور ما به این فرصت و ظرفیت زیاد توجه نشده است و این در حالی است که در سایر کشورهای دنیا همواره به این نوع دیپلماسی به‌عنوان یک قدرت چه‌بسا موازی با دیپلماسی رسمی توجه بسیاری شده است.

اکبری بابیان اینکه در کشور باید نگاه ویژه‌ای به تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شود، خاطرنشان کرد: موضوعاتی وجود دارد که از طریق انجمن‌های مردم‌نهاد بهتر و سریع‌تر به نتیجه می‌رسند و از این حیث بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در خصوص موضوعات مختلفی نقش‌آفرینی کند، هرچند که برای تأثیرگذاری در این رابطه نیازمند تقویت تشکل‌ها برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف هستیم.

در پایان این نشست مقرر شد انجام امور و برنامه‌های خاص به شکل مشترک برای جذب مشارکت‌های مردمی، همکاری‌های اداری و تعاملات فی‌مابین با برگزاری نشستی با حضور انجمن‌های مربوطه و همچنین نشست‌های تخصصی بین مسئولان و کارشناسان دو حوزه انجام شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: