اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 February 2019
وزارت نفت مجاز شد از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

مجوز انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی به وزارت نفت

به گزارش عصرپرس از خانه ملت،نمایندگان مجلس درادامه بررسی بندهای درامدی بودجه سال اینده کل کشور مصوب کردند وزارت نفت مجاز است از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف معادل سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی(ریالی یا ارزی) با تصویب هیأت‌وزیران منتشر کند.

در این مصوبه آمده است؛ این اوراق به‌منظور‌ سرمایه‌گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو منتشرخواهد شد

امروز همچنین نمایندگان به دولت اجازه داده دادند مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی وهمچنین نهادهای عمومی غیردولتی، صندوقهای بازنشستگی، بانکها، پیمانکاران محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء، پیمانکاران سازمان نوسازی مدارس، شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها و نیز شرکتهای دولتی تابعه وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی را با بدهی افراد یاد شده به بانک مرکزی یا بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه تسویه کند.

مجوز پرداخت بدهی‌های دولت با اسناد تسویه خزانه

مجلس به دولت اجازه داد بدهی‌های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات عمومی غیردولتی را از طریق اسناد تسویه خزانه پرداخت و تسویه کند

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور با جز (1) بند (و) تبصره (5) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در جز (1) بند (و) تبصره (5) آمده است: دولت از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی و خصوصی) موسسات عمومی غیردولتی مشروط به پرداخت بیست و پنج درصد(25%) بدهیها به صورت نقدی تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال تسویه کند.

وزارت نفت، صنعت و نیرو مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح های زیربنایی و توسعه ای شدند

نمایندگان مجلس مصوب کردند به‌منظور‌ سرمایه‌گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکت های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف سی و پنج هزار میلیارد ریال منتشر کند .

براین اساس بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکتهای مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرحهای وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرحهای وزارت صنعت، معدن و تجارت) تضمین خواهد شد.

نمایندگان مردم همچنین دولت را مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی تا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار جریان پرداخت های خزانه داری کل کشور کردند.د (ح) تبصره (5) آمده است: دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسیدشده در سال 1398 تـا معــادل پنجاه هزارمیلیارد (50.000.000.000.000)ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برابر قوانین و مقررات منتشر کند. اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت همچنین هرگونه اوراق مالی و اسناد منتشره در سال ۹۸ را از پرداخت مالیات معاف کردند.

 هرگونه اوراق مالی و اسناد منتشره سال ۹۸ از پرداخت مالیات معاف می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت هرگونه اوراق مالی و اسناد منتشره در سال ۹۸ را از پرداخت مالیات معاف کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ل تبصره 5 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند مذکور آمده است؛ اوراق و اسناد این تبصره مشمول مالیات نمی‌شود.

تشکیل نشست هیئت رئیسه مجلس برای سه شیفته شدن صحن علنی

محسن کوهکن ریزی در نشست علنی صبح امروز در تذکری با استناد به مواد (21) و (22) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت اعضای هیئت رئیسه یک مسئولیت جمعی است و تقسیم کار تنها برای ایجاد نظم و انضباط است لذا زمانی که نماینده‌ای در خصوص بودجه پیشنهادی را مطرح می‌کند تمام اعضای هیئت رئیسه باید فعال شوند چرا که رئیس مجلس و جلسه باید بر روی موضوعات مطرح شده در صحن تمرکز کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به دنبال بررسی بودجه با سرعت بیشتری هستیم باید اقتدار مدیریت هیئت رئیسه در چارچوب آیین‌نامه عملیاتی شود، افزود: در هر تبصره و بندی که پیشنهادی توسط نماینده‌ای مطرح می‌شود باید این پیشنهاد توسط اعضای هیئت رئیسه رصد شود .

وی با تأکید بر اینکه باید پیشنهادات بودجه‌ای مدیریت شود تا هر پیشنهادی در صحن علنی مطرح نشود، تصریح کرد: در مجلس چهارم اعضای هیئت رئیسه با نمایندگان پیشنهادکننده مذاکره می‌کردند و نمایندگان را از پیشنهاداتی که نیازی به طرح آن در صحن علنی نبود، منصرف می‌کردند.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به تذکر کوهکن گفت: تا جایی که امکان داشته باشد اعضای هیئت رئیسه پیشنهادها را مدیریت می‌کنند اما در حال حاضر آیین‌نامه داخلی مجلس و انبوه پیشنهادات کار را سخت کرده است بنابراین هیئت رئیسه مجلس جلسه‌ای برگزار می‌کند تا جلسات سه شیفته شود تا اگر بتوانیم با همین روش طرح پیشنهادات پیش رویم در غیر این صورت جلسات علنی مجلس با هر تصمیمی که توسط هیئت رئیسه اخذ شود، ادامه می‌یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: