اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 18 February 2019
رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران اعلام کرد:
رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران اعلام کرد: ما سالانه به یک میلیون واحد نوساز در کشور نیازداریم ‌و علاوه بر این نیز در بافت فرسوده باید ۲۰ میلیون واحد قدیمی و بد مسکن را احیاء کنیم.

سالانه یک میلیون مسکن جدید نیاز کشور است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، جمشید برزگر رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران در اجلاس سراسری انبوه سازان ایران که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، عدم توجه به بخش خصوصی را یکی از معضلات این بخش دانست و گفت: ما سالانه به یک میلیون واحد نوساز نیازداریم ‌و همچنین در بافت فرسوده نیز باید ۲۰ میلیون واحد قدیمی و بد مسکن احیاء کنیم.

وی گفت: به علت عدم توجه به بخش خصوصی و حمایت از این بخش همیشه قانون هایی را ارائه کردیم که بیشتر دست و پای این افراد را گرفته است .

برزگر گفت: انبوسازان دو بار در کشور ورشکست شده‌اند یکی در سال ۹۱ و  دیگری در سال ۹۷  و افرادی که پیش فروش واحد ها را داشته اند الان باید با چندین برابر قیمت به اتمام برسانند.

وی تصریح کرد: افزایش چندین برابری قیمت های مصالح و خدمات مشکلات بسیاری را برای این بخش ایجاد کرده است.

رییس کانون انبوه سازان ایران ادامه داد: زمین، خدمات و هزینه پرداختی به شهرداری و دستگاه های خدمات رسان را از هزینه های این بخش دانست و گفت: با توجه به کاهش ارزش پولی کشور تولید واحد جدید توجیه اقتصادی ندارد بنابراین دولت با رفع برخی موانع از پیش روی این صنعت می‌توانند کمک شایانی را برای تولید مسکن انجام دهد.

وی گفت: اصلاح قانون مالیات ها ،بیمه تامین اجتماعی، هزینه های شهرداری ها و برخی قوانین دست و پا گیر ، می توان نفس تازه به این بخش دهد چرا که هزینه های تحمیلی باعث فرار سرمایه گذار بخش مسکن می شود.

رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران در ادامه با اشاره به صدور خدمات فنی مهندسی، گفت: با صدور خدمات فنی مهندسی به دیگر کشورها می‌توان از ظرفیت های این بخش حداکثر را استفاده نمود .

برزگر در ادامه با اشاره به اینکه اگر این صنعت شکوفا نشود حاشیه نشینی ها افزایش خواهد یافت ، گفت: اگر می خواهیم باز آفرینی شهری را داشته باشیم و حاشیه نشینی را کاهش دهیم باید بخش انبوه سازی را حمایت کرده و توان این بخش را افزایش دهیم.

وی گفت: امیدواریم با اجرای درست بازآفرینی شهری  و همکاری کلیه دستگاه‌ها بتوانیم  مسکنی امن برای مردم کشور ایجاد کنیم.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: