اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 18 February 2019
مجلس به دولت اجازه داد تا برای پرداخت بدهی‌های خود به بخش خصوصی اموال دولتی را واگذار کند.

تعیین نحوه واگذاری اموال‌دولتی به بخش خصوصی

به گزارش عصرپرس از خانه‌ ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98با جز (2) بند (الف) تبصره (2) موافقت کردند.

در این جز آمده است: بدهی دولت به بخشهای خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از محل واگذاری اموال و دارایی‌های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکتهای دولتی به استثنای موارد مصادیق مندرج در اصل هشتاد و سوم (83) قانون اساسی و غیرمشمول واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم (44) قانون اساسی مصوب 25/3/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی از طریق جدول شماره (18) این قانون قابل پرداخت است.

همچین نمایندگان با بند (ب) این تبصره موافقت کردند که بر اساس آن شرکتهای در حال واگذاری در سال 1398 مشمول حکم ماده (4) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) هستند.

 تکلیف خزانه کشور برای وصول سود دولت از شرکت های دارای سهم ۵۰ درصدی

نمایندگان مردم در خانه ملت، خزانه کل کشور را مکلف به وصول سود دولت از شرکت های دارای سهم ۵۰ درصدی کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ج تبصره 2 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند مذکور آمده است؛ خزانه‌داری کل کشور‌ مکلف است سود سهام خود در شرکتهایی که سهم دولت در آنها کمتر از پنجاه‌‌درصد‌ است را وصول و به ردیف شماره 130108 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.

 دولت مکلف به واگذاری باقی‌مانده سهام خود در شرکت بیمه البرز

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را به واگذاری باقی‌مانده سهام خود در شرکت بیمه البرز مکلف کردند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 با بند (د) تبصره (2) موافقت کردند.

در بند (د) آمده است: دولت مکلف است با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1387 باقی‌مانده سهام خود در شرکت بیمه البرز را تا پایان سال 1398 واگذار و منابع حاصل را به ردیف درآمد عمومی 310801 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند.

وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی مکلف به پذیرش دو باشگاه در بازار فرابورس

نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد تا با همکاری سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی شرایط پذیرش دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار فرابورس تا پایان شهریور ۹۸ را فراهم کند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 با بند الحاقی (1) جز (د) تبصره (2) موافقت کردند.

در این بند آمده است: وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه 1398، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی- ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند. پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه پنج‌درصد سهام هریک از دو شرکت جهت کشف قیمت، پنجاه و یک‌درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می­ شود.

 تأمین بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت از طریق فروش سهام دارایی‌های مالی

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مجاز به تأمین بدهی ده هزار میلیارد ریالی بدهی ناشی از عدم اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ از سال ۸۷ از طریق فروش سهام  و دارایی مالی کردند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 29 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 با بند الحاقی (4) بند (د) تبصره (2) موافقت کردند.

در بند الحاقی (4) آمده است: به دولت اجازه داده می شود مبلغ ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال از بدهی ناشی از عدم اجرای بند (2) ماده (29) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی از سال 1387 تاکنون را از طریق فروش سهام و دارایی‌های مالی تأمین کند.

نمایندگان مردم در مجلس پس از اصلاح این بند الحاقی با 138 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با تبصره (2) بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 موافقت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: