اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 29 November 2016
در این همایش دو روزه که در تاریخ 15 و 16 آذرماه جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، مبانی و اصول حقوق آب، حوزه آب‌های سطحی، حوزه آب‌های زیرزمینی و آب‌های مرزی و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سرويس اقتصادي عصرپرس:همایش ملی حقوق آب، فرصت‌ها و راهکارها روزهای 15 و 16 آذرماه جاری با همکاری وزارت نیرو و دانشگاه تهران در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

همايش ملي حقوق آب، فرصت‌ها و راهکارها برگزار می‌شود

به‌گزارش پاون، این همایش دو روزه که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، مبانی و اصول حقوق آب، حوزه آب‌های سطحی، حوزه آب‌های زیرزمینی و آب‌های مرزی و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شايان ذكراست: در مبانی و اصول حقوق آب، مواردی شامل، مبانی فقهی حقوق آب، جایگاه عرف در حقوق آب، حقوق آب در اسناد بالادستی (قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قوانین برنامه توسعه) و مبانی و چالش‌های حقوق آب در قوانین موضوع، با تاکید بر قانون توزیع عادلانه آب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس اين گزارش، در مبحث حوزه آب‌های سطحی نیز مواردی همچون، آسیب شناسی نظام حقابه های سنتی و مدرن آب‌های سطحی، نظام حقوقی بهره برداری از منابع آب سطحی، نظام حقوقی حفاظت و بهره‌برداری از تالاب‌ها و نظام حقوقی حفاظت از آب در برابر آلودگی آب‌های سطحی بررسی خواهد شد.

در این همایش، مبحث آب‌های زیرزمینی نیز شامل، بررسی تطبیقی نظام‌های حقوقی آب‌های زیرزمینی در کشورهای مشابه با ایران، نقد و تحلیل سیاست جنایی ایران در حمایت از منابع آب‌های زیرزمینی،‌ نظام حقوقی بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی (صدور پروانه، سند، آب) و الزام‌های حقوقی و مساله پایداری کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در مبحث آب‌های مرزی و بین‌المللی مواردی نظیر آلودگی رودخانه اروند، تأثیر سدسازی کشورهای حوزه میان رودان (بین‌النهرین) بر روی رود اروند، کشتیرانی رودخانه اروند و مورفولوژی رودخانه اروند مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

پايان پيام /

نام:
ایمیل:
* نظر: