اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 16 February 2019
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه بلندمدت برای افزایش ظرفیت حمل مسافر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: افتتاح آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این فرودگاه در راستای افزایش توان فنی و مهندسی و بالا بردن ظرفیت فرودگاه است.

افزایش توان فنی و مهندسی هما با افتتاح آشیانه تعمیر و نگهداری

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از پاسداران در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و تبریک ایام دهه فجر، گفت: امروز شاهد بهره برداری از اولین آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه حضرت امام هستیم.

اسلامی با اشاره به هدف گذاری بلند مدت برای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: این فرودگاه با حداقل ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر در سال فعالیت خواهد کرد و ایجاد این ظرفیت در برنامه پنجساله هفتم توسعه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: به همین جهت نیاز است که شرکت‌های بزرگ مانند هما، امکانات پشتیبانی از هواپیماهای خود را در این فرودگاه ایجاد کنند و این آشیانه درهمین راستا ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی به زمان‌بر شدن احداث این آشیانه اشاره داشت و گفت: این اتفاق به دلیل شرایط خاص مالی هما رخ داده است اما به هر صورت با توجه به همه شرایط امروز هما توانسته است این آشیانه را به بهره‌برداری برساند.

وی در ادامه به بازدید خود از ترمینال سلام اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد تست سرد ترمینال سلام بودیم. این ترمینال با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در سال در بهار ۹۸ برای مردم شریف ایران قابل استفاده خواهد بود.

اسلامی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی برای آغاز بهره برداری از این ترمینال، گفت: پس از انجام تست گرم که حدود ۴۰ روز آینده انجام خواهد شد، در اواسط بهار امکان بهره‌برداری آزمایشی از ترمینال محقق می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: