اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 16 February 2019
استاندار تهران
محسنی بندپی گفت:اکنون حدود ۲۸ کانون تولید و انتشار بوی نامطبوع در این محور شناسایی شده که برخی صنایع در این مسیر در حوزه کشاورزی و دامپروری به عنوان منبع انتشار آن مشخص شده است.

تشکیل کمیته فرعی برای بررسی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام

به گزارش عصرپرس، جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران صبح امروز با حضور محسنی بندپی استاندار، تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، کلانتری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران، صادقی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و سایر اعضای این کارگروه در محل استانداری تهران برگزار شد.

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به لزوم مقابله جدی و علمی با بوی نامطبوع محور فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: ما کشوری هستیم که در زمینه علم و نوآوری سرآمد بوده و رشد ۱۱ برابری را از حیث تولیدات علمی ثبت کرده ایم. در چنین شرایطی این که در مسیری حد فاصله فرودگاه جنوب تهران تا عوارضی پایتخت شاهد انتشار بوی نامطبوع باشیم به جهت تردد میهمانان داخلی و خارجی به تهران چنین مسئله ای زیبنده دانشگاه ها و نهادهای علمی در کشور نخواهد بود که اقدامی در راستای رفع این مشکل نکنند.

 وی افزود: اگر نگاه علمی و تخصصی نسبت به حل این مشکل داشته باشیم بدون تردید در کمترین زمان ممکن شاهد مرتفع شدن آن خواهیم بود. اکنون نیز بالغ بر ۲۸ کانون تولید و انتشار بوی نامطبوع در این محور شناسایی شده که این صنعت در این مسیر در حوزه کشاورزی و دامپروری به عنوان منبع انتشار آن مشخص شده است.

 استاندار تهران تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه آرادکوه بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ تن دفع پسماند در آن صورت می گیرد که همین مهم مشکلات زیست محیطی را در استان پدید آورده و باید به صورت عملیاتی تر نسبت به رسیدگی به چنین مسائلی اقدام کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در نخستین فرصت ظرف ۱۰ روز آینده باید جلسه ای با حضور صاحبان این صنایع نهادهای دانشگاهی و مطالعاتی در حوزه محیط زیست و استانداری تهران برگزار شود تا بتوانیم تا پایان سال روند مطالعاتی مقابله با این مسئله را بررسی و تا قبل از فرا رسیدن فصل گرما نسبت به حل و فصل نهایی آن اقدام کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: