اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 16 February 2019
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب کمتر از 30 درصد و حجم مخزن سد شمیل و نیان 60 درصد است.

حجم فعلی مخزن سد استقلال در هرمزگان کمتر از 30 درصد استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان  با اشاره به متوسط 46.1 میلیمتر بارندگی در بهمن ماه جاری در استان هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر آب ورودی به سد استقلال میناب 62 میلیون متر مکعب و سد شمیل حدود 47 میلیون متر مکعب بوده است.

وی، حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب را کمتر از 30 درصد و حجم مفید آن را 25 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: حجم مخزن سد شمیل و نیان نیز 60 درصد است که تنها 50 درصد آن مفید می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: بارندگی استان در بهمن ماه سال‌جاری در حوضه‌های شمال و شرق استان موجب آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی و ذخیره استان و همچنین جاری شدن سیل در مجاری رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد.

ملایی افزود: متوسط بارندگی در حوضه بالادست سد استقلال 14 میلیمتر با حجم بارش 142.9 و در حوضه بالادست سدهای شمیل نیان 64.1 میلیمتر و حجم بارش 107.4 بوده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان حاجی‌آباد به میزان 55.1 میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان جاسک به میزان 2.1 میلیمتر بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: