اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 13 February 2019
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را تصویب کرد.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای

به گزارش عصرپرس، این آیین نامه با هدف ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی و ملی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین این نظام با سایر نظام های آموزشی و اقتصادی تهیه و تصویب شده است.

کمک به تولید ثروت و کاهش فقر در جامعه از طریق توانمندسازی نیروی کار و کمک به افزایش اشتغال، خوداشتغالی و کاهش بیکاری، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی و کاهش فاصله میان سطح شایستگی های مورد نیاز فعلی و آتی بازار کار و شایستگی شاغلان در کشور، از دیگر اهداف آیین نامه یاد شده است.

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به صدور گواهی غربالگری ژنتیک و میزان کمک برای آزمایش ژنتیک

دولت در ادامه، آیین نامه چگونگی مراحل صدور گواهی و میزان کمک بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت انجام آزمایش های ژن شناسی (ژنتیک) را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، کلیه متقاضیان ازدواج موظفند جهت ثبت قانونی ازدواج دائم، گواهی انجام غربالگری در شبکه های بهداشت و درمان را به منظور شناسایی ازدواج های پرخطر ژنتیکی به دفاتر ازدواج ارائه نمایند.

مراکز غربالگری ژنتیکی موظفند ضمن صدور گواهی انجام غربالگری، زوجینی را که براساس نتایج غربالگری ازدواج در معرض خطر ژنتیکی تشخیص داده شوند، به مراکز مجاز مشاوره ژنتیک معرفی نمایند.

مراکز مشاوره ژنتیک نیز موظفند ضمن اطلاع رسانی لازم به زوجین نسبت به امکان برخورداری از حمایت های موضوع این آیین نامه، افراد نیازمند در معرض خطر را در صورت تقاضا جهت "آزمون وسع" به مراکز اعلام شده سازمان و کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی نمایند. براساس نتیجه آزمون وسع، زوجین برای انجام آزمایش تشخیص ژنتیک به آزمایشگاه های مربوط معرفی می شوند.

مشارکت ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی

با تصویب هیأت وزیران، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول سازماندهی، اجرا و بهره برداری پاویون ایران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی در امارات متحده عربی تعیین شد.

دولت این تصمیم را با توجه به سوابق مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اکسپوهای جهانی سال های گذشته و همچنین با هدف فراهم شدن فرصتی جهت ارایه دستاوردها و ظرفیت های بزرگ فرهنگی، علمی، اقتصادی و تجاری ایران در این نمایشگاه اتخاذ کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: