اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - 06 February 2019
نمایندگان دموکرات در زمان سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره در بسیاری از موارد از تشویق وي خودداری کردند.

خودداری نمایندگان دموکرات کنگره از تشویق ترامپبه گزارش سرويس سياسي عصرپرس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛نمایندگان دموکرات در زمان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در کنگره در بسیاری از موارد از تشویق او و بلند شدن به احترام سخنان او خودداری کردند.

در حالی که دونالد ترامپ برای سخنرانی سالانه خود به کنگره رفته بود، بسیاری از اعضای کنگره از دست زدن برای سخنان او و بلند شدن به احترام او خودداری کردند.

در حالی که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، بارها در زمان سخنرانی ترامپ از جای خود بلند شد و برای ترامپ دست زد، اما نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در کنار او نشسته بود، از بلند شدن و دست زدن برای ترامپ خودداری کرد و با توجهی به سخنان ترامپ، سرگرم مرتب کردن کاغذهای جلوی خود بود.

این اتفاق در زمان سخنان ترامپ درباره مسایل داخلی آمریکا از جمله سقط جنین و در بیشتر موارد درباره سیاست خارجی این کشور از جمله در برابر ونزوئلا، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژيم صهيونيستي و تحولات کره شمالی رخ داد.

در شرایطی که ترامپ درباره خروج از توافقنامه هسته ای ایران، اعمال تحریم علیه تهران و اتهامات علیه این کشور سخن می گفت، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و شماری از اعضای سنا دو بار از جای خود بلند شدند و برای او دست زدند، اما نانسی پلوسی زمانی که ترامپ سخنان خود علیه ایران را آغاز کرد، کاغذهای جلوی خود را برداشت و شروع به خواندن آنها کرد و با بی توجهی به سخنان ترامپ، از بلند شدن از جای خود و حتی دست زدن برای سخنان ترامپ خودداری کرد.

دموکرات ها برای نشان دادن پیام سیاسی خود با لباس سفید در مراسم سخنرانی ترامپ حاضر شدند

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای نشان دادن پیام سیاسی خود با لباس های سفید در مراسم سخنرانی ترامپ در کنگره حاضر شدند.

لوئیس فرانکل رئیس گروه کاری زنان حزب دموکرات با اشاره به این موضوع اعلام کرد: رنگ سفید به عنوان نشانه ای از جنبش حق رای زنان انتخاب شده است. ما با این اقدام در واقع قصد داریم پیام خاصی را بفرستیم. اینکه بخش بزرگی از دستور کار ما پیشبرد و ارتقای امنیت اقتصادی برای زنان و خانواده های آنها ، مبارزه با آزار و اذیت جنسی و نیز ایجاد محیط کاری به مراتب دوستدار خانواده برای زنان خواهد بود.

دودستگی بین نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه در زمان سخنرانی ترامپ آشکار بود

الجزيره گزارش داد: دودستگی بین نمایندگان دموکرات از یک سو و نمایندگان جمهوریخواه و اعضای دولت آمریکا از سوی دیگر، در سخنرانی رئیس جمهور این کشور آشکار بود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در کنگره آمریکا، درباره سخنرانی سالانه دونالد ترامپ گفت: تنش و دودستگی در سالن کنگره آشکار بود. در حالی که اعضای دولت و نمایندگان جمهوریخواه درباره چند موضوع به شدت دونالد ترامپ را تشویق کردند، نمایندگان دموکرات در بیشتر موارد بر روی صندلی خود باقی ماندند و در چهره آنها نارضایتی و ناخرسندی از سخنان ترامپ آشکار بود. این در حالی است که ترامپ، از وحدت قوی بین آمریکاییها سخن گفت.

خبرنگار این شبکه افزود: ترامپ پس از پرداختن به آنچه دستاوردهای دولت خود نامید، به برنامه های آینده اش پرداخت. ترامپ از هر دو حزب خواست برای تامین منافع شهروندان آمریکایی، برنامه های مورد نظر او را پیگیری کنند. در حالی که ترامپ نمایندگان را دعوت به وحدت و توافق می کرد، دودستگی در کنگره آشکار بود. ترامپ امسال در حالی سخنرانی کرد که جمهوریخواهان اکثریت خود در مجلس نمایندگان را از دست داده اند. همچنین بسیاری از نمایندگان زن کنگره لباس های سفید پوشیده بودند که تاکیدی بر حقوق زنان در آمریکا در برابر ترامپ بود.

سخنرانی ترامپ با لبخند تمسخرآمیز نمایندگان دموکرات و سکوت فرماندهان نظامی آمریکا روبرو شد

شبکه سعودي الحدث گزارش داد: سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا با لبخند تمسخرآمیز نمایندگان دموکرات و سکوت فرماندهان نیروهای مسلح این کشور روبرو شد.

خبرنگار اين شبکه تلویزیونی در واشنگتن گفت: اگر بخواهیم فضای سخنرانی ترامپ را توصیف کنیم، باید بگوییم که شاهد دودستگی حزبی بودیم. در حالی که نمایندگان حزب جمهوریخواه رئیس جمهور را تشویق می کردند، بسیاری از نمایندگان جدید دموکرات سکوت کرده بودند و حتی گاهی لبخند تمسخرآمیز می زدند. بسیاری از شخصیت های حزب دموکرات از جمله برنی سندرز و چاک شومر زمانی که جمهوریخواهان در حال تشویق ترامپ بودند، می خندیدند.

خبرنگار این شبکه افزود: همانطور که می دانید درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان اختلاف شدید بین ترامپ و نیروهای مسلح آمریکا وجود دارد و در زمانی که ترامپ در این باره سخن می گفت، دوربین ها روی فرماندهان نظامی و سرپرست وزارت دفاع آمریکا زوم شده بود تا واکنش آنها را نشان دهد و همه شاهد بودند که آنها سکوت کرده بودند و برای ترامپ دست نزدند.

وی خاطر نشان کرد: همه سخنان دونالد ترامپ درباره سیاست خارجی، قابل پیش بینی بود و او هیچ حرف غیرمنتظره ای بیان نکرد. او بدون پرداختن به صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل به اقدام خود در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم اشاره کرد. او درباره یمن سخنی بیان نکرد. برای ترامپ بیشتر مسایل داخلی اهمیت دارد. با اینکه ترامپ درباره احتمال اعلام حالت فوق العاده برای احداث دیوار مرزی حرف نزد، اما به احتمال زیاد برای تحقق هدف خود در این باره مجبور خواهد شد حالت فوق العاده اعلام کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: