اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
حائری اعلام کرد:
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به مدیریت موفق پیک بار در تابستان 97 گفت: امسال مدیریت مصرف برق به میزان ۲۰۰۰ مگاوات باعث شد از احداث نیروگاهی به همین ظرفیت در کشور جلوگیری شده و ۲۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای کشور حاصل شود.

صرفه‌جویی 25 هزار میلیارد تومانی با مدیریت پیک بار تابستان 97به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ارزش 115 میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که صبح امروز شانزدهم بهمن ماه سال جاری، برگزار شد، از تلاش و زحمات شبانه روزی مدیرعامل و همکاران توزیع برق تهران بزرگ قدردانی کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دستاوردهای زیادی به سرانجام رسیده که اعداد و ارقام به تمامیت نشان دهنده خدمات همکاران ما در مجموعه صنعت برق بوده و مراسم امروز حاصل زحمات شما همکاران متخصص و زحمتکش است که شاهد به ثمر رسیدن و بهره برداری از این پروژه‌ها هستیم.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ظرفیت نصب شده برق کشور 7 هزار و 24 مگاوات بود که در حال حاضر از مرز  80 هزار و 300 مگاوات رد شده است که معادل رشد 16.5 برابری است. همچنین با افزایش جمعیت کشور از  36 میلیون به بالای 80 میلیون نفر، در ابتدا پیک مصرف 3 هزار و 480 مگاوات بود که پیک تابستان امسال برابر 57 هزار و 97 مگاوات شد که حاکی از آن است که پیک مصرف توزیع نیروی برق تهران بزرگ به تنهایی برابر پیک مصرف کل کشور در سال 57 بوده است.

حائری، با اشاره به رشد مصرف 5/5 درصدی سال 95 نسبت به سال 96 عنوان کرد: پیک مصرف تابستان گذشته 57 هزار و 97 مگاوات بود که 23 هزار مگاوات آن را مصرف سیستم‌های سرمایشی به خود اختصاص می‌داد و این معادل مصرف 4 کشور همسایه است. همچنین در ابتدای سال جاری با توجه به کمبود تولید نیروگاه آبی معادل  5 هزار مگاوات، موجب شد که ظرفیت‌های احداث شده جواب‌گوی تغییر پیک مصرف مشترکان را ندهند که با اجرای طرح پیک‌سایی، توانستیم پیک مصرف را کنترل کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، همچنین از حسین صبوری، مدیرعامل شرکت، به عنوان یکی از مدیران موفق در این طرح یاد کرد و اظهار داشت: طرح پیک‌سایی که با همیاری و کمک‌های استانداری‌ها در راستای کاهش ساعات ادارات و همکاری شرکت‌های توزیع برق کشور و به خصوص مدیرعامل و همکاران توزیع برق تهران بزرگ، اجرا شد؛ یک حرکت ماندگار در صنعت برق کشور بود که موجب شد پیک مصرف به کمتر از 3 درصد کاهش پیدا کند و این معادل صرفه‌جویی 2 هزار مگاوات در پیک بار و 25 هزار میلیارد تومان از لحاظ مالی می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: