اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
با حضور معاون اول رئیس حمهور صورت گرفت:
معاون اول رئیس جمهور گفت: استان همدان از استان‌های مهم کشور و از پایگاه‌های توسعه گردشگری، کشاورزی وصنعتی کشور است.

افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در دهه فجربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، اسحاق جهانگيري معاون اول ریاست جمهوری در افتتاح طرح های استان همدان  با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: پیام افتتاح طرحهای مختلف در سراسر کشور این است که علی رغم همه محدودیت ها وکارشکنی هایی که دشمنان به ویژه آمریکا در فعالیتهای اقتصادی کشور ایجاد کرده است کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و به حرکت شتابان خود ادامه می دهد.

وي با اعلام اینکه حرکت توسعه در کشور روند مطلوبی دارد خاطرنشان کرد : در دهه فجر انقلاب مجموع سرمایه گذاریهای انجام شده برای افتتاح و اجرای طرحهای چهل سالگی انقلاب بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

براساس این گزارش،چند طرح مهم و زیربنایی با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان همدان از جمله ۴ نیروگاه خورشیدی را در بخش شیرین سوی شهرستان کبود راهنگ به بهره برداری رسید.

در استان همدان ۲ نیروگاه خورشیدی وجود داشت که با افتتاح این نیروگاه‌ها این تعداد به ۶ نیروگاه می‌رسد و ظرفیت این نیروگاه‌ها هر کدام بیش از ۷ مگاوات است و برای هر کدام ۷ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی شده است.

با این افتتاح‌های ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی در استان به بیش از ۴۵ مگاوات می‌رسد.

شرکت هگمتان داروی غرب هم در تویسرکان افتتاح می‌شود.

اشتغال زایی این مجموعه ۱۰۰ نفر است و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی، سالانه یک میلیارد عدد قرص، ۶۰۰ میلیون کپسول و ۲۰ میلیون عدد بطری شربت تولید می‌کند.

در شهرستان کبود راهنگ هم شرکت فولاد ارابه نسیم هگمتانه با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن میله و میلگرد فولاد آلیاژی و اشتغال زایی ۲۳۰ نفر به بازار تولید پای می‌نهد.

برای راه اندازی این صنعت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و علاوه برآن نیز دو شرکت فروسلیس هم در جوکار ملایر افتتاح شد.

فروسیلیس آذرخش با تولید ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن فروسیلیس با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد و پودر میکروسیلیکا با ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

طرح توسعه فرو سیلیس غرب هم با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن فروسیلیس با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد و اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی زمینه اشتغال را از ۱۷۰ نفر به بیش از ۲۳۰ نفر افزایش داده است.

بازدید از شهرک مبل و منبت ملایر و شرکت در شورای اداری استان همدان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری به همدان بود.

۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های افتتاحی استان همدان در سفر معاون اول رئیس جمهور است.


نام:
ایمیل:
* نظر: