اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
رئیس قوه قضائیه اعلام کرد:
رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا از زمان تاسیس تاکنون در مسیر تکامل بوده است و ارزیابی‌های کمی و کیفی این موضوع را اثبات می‌کند

دستگاه قضا از زمان تاسیس تاکنون در مسیر تکاملبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از قرائت فاتحه بر سر مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این انقلاب مردم سالاری دینی با ارزش‌های دینی پیوند داده شد و قوه قضائیه متولی تحقق بخشی از اهداف نظام در این مسیر بوده است.

وی با اشاره به مسیر رو به تکامل قوه قضائیه در طی این چهار دهه گفت: تعداد قضات کنونی قابل مقایسه با تعداد قضات اول انقلاب نیست و آن زمان که ریاست قوه قضائیه را تحویل گرفتم تعداد قضات ۷ هزار نفر بودند که با وجود بازنشسته شدن حدود ۵ هزار قاضی هم اکنون ۱۲ هزار قاضی مشغول خدمت هستند.

آیت الله آملی لاریجانی رسیدگی سالانه ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضایی را نشان دهنده گسترده بودن رسیدگی‌های قضایی خواند و گفت: تلاش می‌شود عدالت با همه شاخص‌های خود در این بررسی‌ها محقق شود.

وی در ادامه به توسعه گسترده سازمان‌های زیرنظر قوه قضائیه از جمله دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و افزود: فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی به کمک تحقق عدالت آمده اند و مراجعه مردمی را تسهیل کرده اند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به خدمات گسترده نظام در این چهار دهه به تلاش دشمنان برای سیاه نمایی اشاره کرد و گفت: همه پیشرفت‌های ما در این چهار دهه بر مبنای منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و مبتنی بر خودباوری بوده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود و با وجود همه خدمات، کاستی‌هایی داریم و تا رسیدن به قله‌ها و تحقق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و شرع و قانون، فاصله زیاد است.

رئیس دستگاه قضا درباره شرط‌های اخیر اتحادیه اروپا درباره روابط تجاری با ایران هم تصریح کرد: آن‌ها حق هیچگونه شرط گذاری ندارند.

حضور رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی در مرقد مطهر امام خمینی (ره)

 آیت الله صادق آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

قرار است آیت الله لاریجانی و مسئولان عالی قضایی پس از آن بر سر مزار آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش و همچنین بر سر مزار شهیدان رجایی و باهنر نیز حضور پیدا کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: