اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
کارخانه فرآوری آندالوزیت معدن سرتل در پنجمین روز ازدهه فجر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

کارخانه فرآوری آندالوزیت در نهبندان به بهره برداری رسیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح که با حضور جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در نهبندان برگزار شدگفت: معدن آندالوزیت سرتل شهریور 92 با ذخیره یک میلیون تن پروانه بهره برداری گرفت و ذخیره اکتشاف حین استخراج آن 10 میلیون تن است.

داود شهرکی اظهار داشت: این معدن با استخراج سالانه یکصد هزار تن در اسفند 93 جواز تاسیس کارخانه فرآوری گرفت.

وی ظرفیت تولید سالانه کارخانه آندالوزیت را پنح هزار تن عنوان کرد و افزود: مبلغ سرمایه گذاری این طرح یکصد میلیارد ریال بوده که برای 35نفر اشتغال ایجاد کرده است.

شهرکی افزود ماده معدنی استخراج شده از معدن سنگ آندالوزیت از کانی های نوع آلومینیوم سیلیکات بوده که بیشترین کاربرد آن برای تولید آجرهای نسوز در کارخانه های فولاد است.

شهرکی خاطر نشان کرد حدود 50 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی تاکنون شناسایی شده و این استان رتبه چهارم تعداد معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود 22ماده معدنی در نهبندان شناسایی شده و این شهرستان رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: