اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اعلام کرد:
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیاردی خیرین حوزه سلامت در ۶ماهه نخست سال، گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بیمار نشوند و پیشگیری قبل از درمان را مدنظر داشته باشیم.
کمک ۴۰۰ میلیاردی خیرین به بخش سلامت در ۶ ماهه نخست سال
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس ، حسین علی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت در نشست خبری اقدامات کارهای خیر در عرصه سلامت در چهلمین سالگرد انقلاب اظهار داشت: در هیچ کشوری نمی توان به تنهایی از پس هزینه های درمانی برآمد. در کشور ما وقف و کارهای خیر جایگاه بالایی دارد.

 شهریاری گفت: در 10 سال گذشته کارهای بزرگی در حوزه خیرین انجام شده به عنوان مثال در این 10 سال بیش از 6 هزار میلیارد در این راه هزینه شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال هم بیش از 4 هزار میلیارد توسط خیرین سرمایه گذاری شده است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بیمار نشوند و پیشگیری قبل از درمان را مد نظر قرار دهیم.  

وی در ادامه بیان کرد: مشارکت بانوان در 2 سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به جز کارهای خیر سخت افزاری مثل خرید تجهیزات پزشکی و کمک به بیماران نیازمند، افتتاح 58 مرکز درمانی دردهه فجر امسال افتتاح می شود. 

شهریاری در ادامه گفت: 110 هزار نفر در حوزه خیرین سلامت تاکنون فعالیت کرده اند که مهمترین کارخیر در حوزه سلامت انجام می شود و ارزش خاصی دارد. در چند سال گذشته 3 درصد از افرادی که دچار بیماری می شوند زیر خط فقر قرار می گیرند.   

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه بیان کرد: دشمنان نمی خواهند بگذارند انقلاب ایدئولوژیک ما الگو شود، ملت بزرگ ما در هر زمانی که لازم بوده در برابر دشمنان ایستادگی کرده اند.  

شهریاری گفت: مجمع خیرین سلامت کشور تاکنون بیش از 100 بیمارستان در استان هاب مختلف ساخته است. برای کاشت حلزون سالیانه حدود هزار نفر توسط مجمع خیرین انجام شده است. مراکز کاشت حلزون برای بیشتر استان ها انجام شده است.

۳۰۰ شعبه مشارکت خیرین سلامت در سراسر کشور 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت در ادامه با بیان اینکه خیرین مجمع سلامت پولی به مجمع نمی دهند بلکه خودشان اقدام به ساخت و ساز می کنند، گفت:. بیش از 300 شعبه مشارکت خیرین سلامت در استان ها راه اندازی شده است.

شهریاری افزود: در یک سال و نیم گذشته اقداماتی جهت پیشگیری از مبتلا شدن مردم به بیماری انجام شده است و علاو بر آن نیز مجمع خیرین سلامت با سازمان طب ایرانی همکاری هایی داشته است. 

کمک هزار میلیاردی خیرین سلامت به بخش درمان 
وی درباره کمک درمان مجمع خیرین سلامت، افزود: مجمع درحوزه کمک های درمانی اقدامات زیادی انجام نمی دهد و بودجه ی قابل توجهی ندارد. شهریاری گفت: مجمع سالیانه هزار میلیارد برای کمک های درمانی هزینه می کند که بسیار ناچیز است. خیرین مایل به اهدای تجهیزات پزشکی به هیات امنای ارزی معرفی می شوند تا تجهیزات مورد نظر خود را وارد کنند. 

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه افزود: مجمع خیرین سلامت اقداماتی را در زمینه تکمیل ساخت بیمارستان هایی که نیمه کاره مانده اند انجام داده است این بیمارستان ها به خیرین معرفی می شوند تا مراحل ساخت آنها به پایان برسد.


خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: