اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 03 February 2019
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اقدامات نیروی زمینی سپاه به ویژه بخش بهداری آن در مناطق محروم بسیار ارزشمند و در عین حال سخت بوده است.

اقدامات بهداری سپاه؛ نمونه مدیریت جهادیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت شناسی و نیز روحیه مجاهدانه را دو ویژگی اساسی و اصلی تشکیل و فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: روحیه مجاهدانه از ابتدای تأسیس انقلاب در تک تک افراد این نیرو بود که در این راه سپاه شهدای زیادی را تقدیم کشور کرد و این روحیه را نیز به بسیج انتقال داد.

 لاریجانی خطاب به نیروهای سپاه گفت: شما به خاطر داشتن تفکر جهادی کارهای بزرگی را انجام داده اید.

وی با اشاره به اقدامات بهداری نیروی زمینی سپاه در بخش های مختلف و همچنین کمک به مردم مناطق کشور و در حوادث مختلف غیرمترقبه افزود: کار شما نمونه ای از مدیریت جهادی است و باید تمام بخش های نظام قدردان شما باشند.

 لاریجانی گفت: بخش های مختلف کشور از جمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه باید مددکار شما در پیشبرد اهداف کمک رسانی و توسعه ای باشد.

رئیس مجلس گفت: من همچنین به وزیر جدید بهداشت و همچنین مسئول سازمان برنامه و بودجه توصیه خواهم کرد که به بخش بهداشت و درمان سپاه و نیروهای مسلح کمک جدی کنند و طرح های خوبی را در این زمینه داشته باشند.

 لاریجانی در ادامه با اشاره به گسترده بودن فعالیت های سپاه در بخش های مختلف کشور از رسانه ملی خواست تا خدمات ارزنده این نیرو را بیشتر به مردم نشان دهد.

بسیاری از مردم از فعالیت های شما عزیزان در کشور و در کارهای سازندگی و خدمات رسانی اطلاع کافی ندارند وی گفت: بسیاری از مردم از فعالیت های شما عزیزان در کشور و در کارهای سازندگی و خدمات رسانی اطلاع کافی ندارند .

 لاریجانی افزود: رادیو تلویزیون باید در این زمینه پیشقدم باشد و خود سپاه نیز کمک کند تا مردم ببینند این نیرو چقدر اقدامات مختلف سازندگی، توسعه ای و امنیتی در کشور داشته است .

وی همچنین از سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به خاطر مدیریت خوب و حضور گسترده در تمامی اقدامات و خدمات رسانی و داشتن روحیه مجاهدانه برای امنیت کشور تقدیر کرد.

رئیس مجلس گفت: در زمانی که دشمنان کشور طرح های مختلفی را برای آسیب رساندن به میهن عزیزمان دارند حضور چنین نیروهایی برای دفاع از امنیت کشور و توسعه بسیار تأثیرگذار است.

پیش از صحبت های رئیس مجلس سردار اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گزارشی از اقدامات این بخش ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفته ترین و مجهزترین بیمارستان سیار در کشور متعلق به نیروی زمینی سپاه است افزود: بهداری سپاه دارای انعطاف پذیری خاصی برای انجام مأموریت های مختلف در هر نقطه ای از کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سخنرانی خوداز نمایشگاه دستاوردهای بهداری سپاه بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

در این نمایشگاه رئیس مجلس از بزرگترین سامانه بیمارستان سیار کشور که از نوع کانتینری است و دارای 64 تخت بالفعل و بالقوه است و ظرفیت ارتقا تا 100 تخت را دارد بازدید کرد.

این بیمارستان دارای سه اتاق عمل، بخش آی سی یو یا مراقبت های ویژه و هشت بخش بستری، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی، سی تی اسکن و MRI است.

رئیس مجلس همچنین از بخش های مختلف پشتیبانی این نمایشگاه شامل بخش های مخابراتی، دستگاه های ژنراتور، اکسیژن ساز و خوابگاه ها بازدید کرد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: