اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 03 February 2019
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه با شاخص ضعیف نمی توان نمایشگاه قدرتمند برگزار کرد،گفت: صنعت نمایشگاه باید با حرکت به سمت رویدادصادرات و توانمندسازی تولیدات داخلی، نماد فاخر ایران توسعه یافته باشد.
نمایشگاه باید نماد فاخر ایران توسعه یافته باشدبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش ملی صنعت نمایشگاهی گفت: ایران تنها کشوری است در حوزه کشورهای نفت خیز است که در زمینه صادرات غیر نفتی حرفی برای گفتن دارد اما اگر می خواهیم سهم خود را در بازار های بین المللی افزایش دهیم باید ابزارهای حرفه ای بازار استفاده کنیم.

مودودی در ادامه با اشاره به این که بخش تولید باید رقابتی شود، گفت: بانک ها، دولت و قوانین باید رقابتی شوند تا بتوانیم بازار ۱۰۰۰ میلیارددلاری صادرات را بدست آوریم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه نقش نمایشگاه ها را در معرفی تولیدات داخلی مهم دانست و گفت:سهم نمایشگاه داخلی در رشد یا افت صادرات مهم ترین عامل پیشرفت این صنعت است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه با طرح چند سوال مبنی بر اینکه آیا نمایشگاه های داخلی توانسته بخش صادرات را افزایش دهید؟ نمایشگاه ملی توانسته است موفق عمل کند یا خیر؟ چرا ما در دو دهه گذشته نتوانسته ایم نمایشگاه قدرتمند داخلی و خارجی اجرا کنیم؟ گفت: کارشناسان و نخبگان صنعت نمایشگاهی باید با آسیب شناسی بخش نمایشگاهی و برنامه مدون نسبت به اصلاح ساختار این برند که در حال حاضر مخدوش شده است ،اقدام کنند.

ایجاد اتحادیه قدرتمند در صنعت نمایشگاهی 
مودودی ادامه داد: سازمان توسعه تجارات ایران به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی اولین اقدام خود را برای پیشبرد اهداف صادرات را ایجاد اتحادیه قدرتمند نمایشگاهی است، تا این صنعت بتواند برای راهبری تجاری ایجاد شود.

 معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه با شاخص های ضعیف نمی توان نمایشگاه برگزار کرد، گفت: صنعت نمایشگاه باید با حرکت به سمت رویداد صادرات و تولید داخلی ، نماد فاخر ایران توسعه یافته باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه آموزش را مهم ترین رکن صنعت نمایشگاهی دانست و گفت: متاسفانه هنوز تعدادی از برگزار کنندگان نمایشگاه از آموزش های لازم برخور دار نیستنند و در این راستا سازمان توسعه تجارت یکی از اولویت های خود را برنامه ریزی برای آموزش این افراد قرار داده است.
مودودی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت در آینده تنها مجوز برگزاری رویداد را خواهد داد و نگاه ما به سمت توسعه صادرات و توانمندسازی تولیدات داخلی است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری۸۰ عنوان نمایشگاه داخلی در سال جاری و ۱۰ عنوان خارجی ، افزود: ما باید حضور خود را در عرصه های بین المللی و در قالب نمایشگاه های خارجی پررنگ تر کنیم و افزایش دو برابری نمایشگاه های خارجی را برای سال آینده داشته باشیم.

مودودی در ادامه با اشاره به ایجاد نمایشگاه دایمی در کشور عراق، گفت: برای سال آینده ۲۰ عنوان نمایشگاه در کشور عراق برگزار خواهد شد و هدف ما برگزاری نمایشگاه در دیگر کشور ها از جمله افغانستان، عمان و ترکیه می باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ، تفکیک اقدامات حاکمیتی و تصدی‌گرایانه در صنعت نمایشگاهی را ضرورتی بی‌بدیل عنوان کرد و از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط با صنعت نمایشگاهی خواست تا با توجه به شرایط اخیر اقتصادی و تجاری کشور، تمهیدات لازم جهت نمایش توانمندی‌های صنعتی و تجاری کشور در قالب نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را اجرایی نمایند.

وی با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مجریان نمایشگاهی در رویدادهای نمایشگاهی بین‌المللی خارجی‌، پرداخت مشوق‌ها و تسهیلات جهت حضور در نمایشگاههای خارجی با هدف کاهش هزینه های واحدهای تولیدی- صادراتی را از جمله برنامه‌های اجرایی در حال انجام و مورد تأکید سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: رصد مشکلات و معضلات صنعت نمایشگاهی و ارائه راهکارهای کاربردی  از جمله اهداف برگزاری همایش ملی صنعت نمایشگاهی دانست و گفت: که امیدواریم نتایج این همایش، بتواند مشکلات صنعت جوان نمایشگاهی را مرتفع سازد.

گفتنی است، نخستین همایش ملی صنعت نمایشگاهی در سالن همایش‌های خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: