اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 02 February 2019
معاون وزیر نفت در امور گاز:
مدیرعامل شرکت ملی گاز پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند و این رقم انقلابی در گازرسانی به شمار می‌آید که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

اتصال ۳ هزار روستا به شبکه گاز تا پایان ۹۷، انقلابی در گازرسانی استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، حسن منتظر تربتی صبح امروز (شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه - کاشمر گفت: ۴۰ سالگی، سن تکریم است، یعنی دیگر نمی‌توان اشتباه خود را به پای بی‌تجربگی گذاشت، بنابراین اکنون باید با تدبیر و اندیشه حرکت کنیم.

وی افزود: پیش از آنکه گاز به دست هر خانوار برسد در هر سال ۲ هزار لیتر نفت سفید از سوی هر خانواده مصرف می‌شود که قیمت جهانی آن حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، اما پس از رسیدن گاز به دست هر خانوار، مصرف گاز به میزان ۲ هزار ۵۰۰ مترمکعب در سال می‌رسد که قیمت جهانی آن ۵ میلیون تومان است، یعنی هر خانوار در هزینه‌های سالانه خود ۵ میلیون تومان صرفه‌جویی  خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: استفاده از بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ زمینه‌ساز آن شد تا با رسیدن گاز به صنایع و خانواده‌ها از گازوئیل و نفت سفید صرفه‌جویی شده استفاده کنیم و از محل فروش آنها روستاها و صنایع بعدی را گازرسانی کنیم که این کار همان درایت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره گازرسانی به شهر نسر عنوان کرد: «نسر» یعنی جایی که واقعا سرد است و من خوشحالم که امروز منطقه‌ای را گازرسانی کردیم که به گرمای گاز نیاز داشت؛ شرکت ملی گاز ایران افتخار دارد که در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مراحل نهایی گازرسانی شهری و روستایی را طی می‌کند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند که این رقم انقلاب گازرسانی است و تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امیدواریم که با تدابیر خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم، گفت: صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت است که مردمی‌ترین خدمات را ارائه می‌کند.

آیین بهره‌برداری رسمی از خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه - کاشمر، آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه، بهره‌برداری رسمی از گازرسانی به شهر سمیع‌آباد، ۱۱۳ روستا، ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی و دو ایستگاه تقلیل فشار گاز و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۲ روستا، ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز هم اکنون در شهر نسر از توابع تربت حیدریه با حضور حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی برگزار شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: