اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 02 February 2019
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و آبزیان سازمان شیلات ایران خبرداد:
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و آبزیان سازمان شیلات از رشد صادرات محصولات آبزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و گفت: بنابرآمار گمرک در ۹ ماهه امسال ۹۵ هزار تن انواع آبزیان به ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شده است.

رشد ۳۹ درصدی صادرات میگو در بازار به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و آبزیان سازمان شیلات با اشاره به اینکه رکورد صادرات آبزیان در ۹ ماهه امسال را میگو به خود اختصاص داده است، بیان کرد: طی این مدت ۲۱ هزار و ۲۲۷ تن میگو به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد که از نظر وزنی ۳۹ درصد و ارزشی ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

گلشاهی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۵۹ هزار و ۸۳۳ تن انواع ماهی به بازار‌های هدف صادر شد که ۱۵ درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، علی رغم شرایط تحریم پیش بینی می‌شود که میزان صادرات آبزیان تا پایان سال به ۵۵۰ تا ۵۶۰ میلیون دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه در افزایش هزینه‌های صادرات تاثیر گذار بوده است، بیان کرد: با توجه به ایجاد بازار‌های جدید صادراتی و انعقاد قرارداد از سال‌های قبل، اعمال تحریم‌های جدید در کاهش میزان صادرات تاثیری نخواهد داشت.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر مقدار جزئی صادرات به آمریکا داشتیم، گفت: هم اکنون عمده صادرات آبزیان به کشور‌های آسیای جنوب شرقی، چین، ویتنام، تایلند، مالزی، تایوان، افغانستان، امارات، عراق، روسیه، اتحادیه اروپا و لبنان انجام می‌شود.

گلشاهی نرخ کنونی ماهی در بازار را منطقی دانست و گفت: اگرچه قیمت ماهی به لحاظ ظاهری نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار افزایش یافته است، اما بر اساس تورم و نرخ پایین ماهی در سال گذشته، قیمت فعلی انواع ماهی در بازار واقعی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگر کمبود و افزایش غیر قابل ملاحظه‌ای در سایر محصولات پروتئینی در بازار اتفاق نیفتد که مردم به سمت خرید ماهی هجوم آورند، نوسان خاصی برای بازار ماهی شب عید متصور نخواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: