اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
امامی کاشانی:
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که برای تداوم این انقلاب، نیازمند وحدت کلمه و انسجام هستیم، اظهار داشت: امیدوارم همه با یک هدف حرکت کنیم و در 22 بهمن با حضور گسترده ملت از همه مکتب ها و سلیقه ها در خیابان ها به حرکت درآیند و باعث مایوس شدن دشمن شوند.

حضورگسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس خواهدکرد

به گزارش عصرپرس، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: سالروز ورود امام بزرگوارمان را به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های حق طلب تبریک عرض می‌کنم. امام با توکلی که به خدا داشت، آن قیام را برپا نمود و ملت ایران با شجاعت و شهامت با این حرکت به دنبال امام، جریان انقلاب را به اینجایی رساندن که الان در دنیا به نام جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: نظام شاهنشاهی از نظام آلوده سعودی بدتر بود. این انقلاب لطف خدا و عنایت ائمه به ملت ایران بود. با آن ملت شجاع و شهامت خواه، با آن همه ایثار و فداکاری انقلاب به امروز رسید.

امامی کاشانی گفت: استقبال از امام به یک نکته بر می‌گردد که او نایب امام زمان (عج) بود. مردم بر این اساس هم خیلی احترام می‌کردند. انسجام و وحدتی که دور امام بود، بر اساس این بود که با خدا ارتباط داشت و نایب امام عصر (عج) بود. ولی فقه، نایب عصر هم بر این اساس است که تاکید می‌کند همه با هم باشیم و با هم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در روز ۲۲ بهمن همه مردم با همه سلیقه‌ها و روش‌ها در خیابان حرکت خواهند کرد و دشمن را مأیوس خواهند کرد. امروز به لطف خدا دشمنان اسلام کاری از پیش نمی‌توانند ببرند.

امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه، نیز اظهار کرد: ما دو معرفت جلالیه و جمالیه داریم. جلالیه احترام به عظمت خدا و ائمه خدا است. معرفت جمالی لازم است، یعنی حجت خدا را شناختن، یعنی او مرکز عدل و کانون عدالت است. بنابراین شناخت او یعنی عادل بودن. از ظلم پرهیز کردن. وقتی حجت خدا را آدمی شناخت معنی‌اش این است که به آبروها، ناموس‌ها و ارزش‌های اجتماعی اهمیت می‌دهد.

وی ادامه داد: مثلاً مسئله ظلم در همین راستا است. اگر دولت و مجلس شرایطی را فراهم کرد، اجناسی آماده کرد و گفت این را توزیع کنید و به دست مردم برسانید اگر آدمی که باید آن را توزیع کند، درست توزیع نکرد؛ ظلم است. این پول را چه کار می‌کنی؟ به خارج کشور می‌فرستی؟ برای بچه‌هایت خرج می‌کنی؟ این پول‌ها که باید بپردازی به مردم و دولت به مردم بدهد را چنین می‌کنی؟ تو می‌روی زیارت عتبات را می‌بوسی اما اصلاً در تو معرفت نیست، چون ظالم هستی.

خطیب نماز جمعه گفت: دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر محکمی کنند، جلوی فساد و رانت را بگیرند. شناخت امام زمان (عج) همین است. این خمس و زکات مگر حق مردم نیست؟ آقایی که خمس داری و نمی‌دهی تو می‌دانی یک پنجم مال تو باید در کیسه و جیب امام عصر (عج) باشد. این پول در جیب تو غصبی است پس تو ظالم هستی.

حضورگسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس خواهدکرد

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) باگرامیداشت و تبریک سالروز ورود امام راحل (ره) در روز 12 بهمن سال 57، اظهار داشت: ایشان با توکل به خداوند و ملت ایران توانست جریان انقلاب را به این مرحله برساند.

وی افزود: اگر قیام امام راحل(ره) انجام نمی شد، حکومتی به مراتب بدتر و کثیف تر از حکومت آل سعود از نظر حقارت، عقب افتادگی و کوچکی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی یعنی نظام شاهنشاهی وجود داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شجاعت، توکل و ایثار وفداکاری ملت ایران در انقلاب، خاطرنشان کرد: قیام و استقبال مردم از امام راحل به یک حقیقت باز می گردد و آن هم اینکه ایشان نائب امام زمان(عج) بودند.

امامی کاشانی حرکت مردم ایران را متفاوت از هر حرکت و قیامی در جهان دانست و افزود: عقیده مردم باعث حرکت جامعه و برپایی انقلاب اسلامی شد که انشالله زمینه ای برای ظهور حجت بن الحسن المهدی باشد.

وی با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت کلمه در قیام سال 57 به دلیل ارتباط ایشان با خداوند بود و بر این اساس ملت مومن و منسجم شد.

خطیب امام جمعه تهران تاکید کرد: اگر این حرکت همین گونه به پیش برود می تواند دشمن را به زانو در بیاورد که تاکنون نیز چنین بوده است.

امامی کاشانی با اشاره به زبونی آمریکا در دنیا، تصریح کرد: آبروی این کشور با تمام جنایاتی که انجام می دهد، در دنیا رفته است و این به دلیل عظمت رهبری کشور و ولات فقیه یعنی نماینده نایب حجت خدا بر روی زمین است.

وی با بیان این که برای تداوم این انقلاب، نیازمند وحدت کلمه و انسجام هستیم، اظهار داشت: امیدوارم همه با یک هدف حرکت کنیم و در 22 بهمن با حضور گسترده ملت از همه مکتب ها و سلیقه ها در خیابان ها به حرکت درآیند و باعث مایوس شدن دشمن شوند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به وجود سه ضلع مثلث شوم رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا و عربستان اضافه کرد: هم اکنون این سه نقطه در چاه هایی که ایجاد کردند دست و پا می‌زنند و امید است که خداوند ذلت شان را بیش از پیش کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: