اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: اکنون به‌واسطه توانمندی و ارتباطی که با کشورهای همسایه از جهت تبادل انرژی برقرار است می‌توانیم به‌عنوان قدرت اول تولید برق، حضور فعالی در بازارهای منطقه داشته باشیم.

ایران دارای قدرت اول تولید برق بین کشورهای منطقه است

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان امروز (جمعه) در دومین روز از سفر به استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر بیش از 80 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی دارد، افزود: این میزان ظرفیت نصب شده نسبت به چهار دهه قبل، بیش از 11 برابر رشد کرده است.

وی به توانمندی کنونی متخصصان در این زمینه اشاره و اظهار کرد: کشورهای همسایه نیازمند و پذیرای حضور متخصصان و سازندگان ایرانی هستند. سرمایه‌گذاران داخلی هم می‌توانند در این مشارکت حضور فعال داشته باشند.

وزیر نیرو ظرفیت استان خراسان رضوی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: در استان خراسان رضوی، پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی هستیم و هیچ نوع محدودیتی در این زمینه نداریم.

اردکانیان تاکید کرد: برای مشارکت در ساخت اینگونه نیروگاه‌ها برابر ضوابط، محدوده زمانی معینی وجود دارد تا توافق‌ها به مرحله اجرا برسد و اگر از آن محدوده زمانی تجاوز شود به طور طبیعی توافق‌ها و قراردادها لغو و فرصت به سرمایه‌گذاران واقعی‌تر که مهیای مشارکت هستند، داده خواهد شد.

وی در رابطه با اهمیت احداث نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار که صبح امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، عنوان کرد: اجرای این پروژه هم در جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای مصرف‌کنندگان، هم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های موجود در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در ایام دهه فجر بیش از 8 هزار پروژه در بخش‌های آب، برق و فاضلاب کشور افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دیروز و امروز در سفر به استان خراسان رضوی، دو نیروگاه سیکل ترکیبی، دو تصفیه خانه پیشرفته جمع آوری و تصفیه فاضلاب و پروژه‌های مختلف آب و برق با اعتباری افزون‌بر 6 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: