اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
در ادامه سفر وزیر نیرو به خراسان رضوی؛
همزمان با آغاز ایام دهه فجر کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با حضور وزیر نیرو به زمین خورد.

کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به زمین خورد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محسن طرزطلب در حاشیه آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبزوار اظهار داشت: امروز 12 بهمن‌ماه و در نخستین روز جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور وزیر نیرو کلنگ نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار  به زمین خورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تراز تولید انرژی در خراسان رضوی مثبت لست و هم‌اکنون ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان در جریان است تا این نیروگاه‌ها بتوانند در زمان پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری کشور کمک شایانی داشته باشند.

وی افزود: نیروگاه سبزوار شامل دو واحد گاز هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 180 مگاوات خواهد بود و پیش بینی می‌شود تا این نیروگاه تا پیک سال 99 با شبکه سراسری سنکرون شود.

طرزطلب هدف از ساخت این نیروگاه را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خراسان رضوی عنوان و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا احداث خواهد شد و شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس نیز به‌عنوان شرکت پروژه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت مپنا پیمانکار این پروژه است، افزود: هزینه کل احداث این نیروگاه 275 میلیون یورو برآورد می شود.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار، 25 کیلومتری جاده سبزوار به شاهرود، ابتدای جاده زردکوه احداث خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: