اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
وزیر راه و شهرسازی در بزرگداشت آغاز دهه فجر:
وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت لحظه ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: بدون شک باهم بودن و پیوستگی در جهت پیشرفت این انقلاب رمز ماندگاری آن خواهد بود. انقلاب ایران بر تقوا بنانهاده شده و ابدی می‌شود.

پیوستگی ملی و سپردن امور به مردم راه ماندگاری کشور است

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر، لحظه ورود امام راحل به ایران گرامی داشته شد. در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وعده الهی حتمی است، اظهار کرد: امام راحل با روح الهی خود و ایمان راسخ همراه با قلبی آرام و مطمئن در دوازدهم بهمن ۴۰ سال پیش در این روز پربرکت وارد فرودگاه مهرآباد شد.

وی افزود: ما هر سال این لحظه را با مرور خاطرات آن جشن می‌گیریم تا حقیقتاً به‌صورت بایسته با امام راحل میثاق ببندیم که ای اماما راهت ادامه دارد.

وزیر راه و  شهرسازی با اشاره به اینکه اساس جمهوری اسلامی و انقلاب بر تقوا بنا نهاده شده است، گفت: آنچه بر تقوا بنانهاده شود بدون شک ابدی است. ما باید همواره خودمان را در پیشگاه الهی دیده و برای پیش‌برد اهداف انقلاب جان‌فشانی کنیم.

وی افزود: دشمن ما از بدو پیروزی تاکنون نقشه‌های متعدد و توطئه‌های ریز و درشتی را با اجماع جهانی یا شبه جهانی علیه انقلاب اجرا کرده است اما راه امام از بدو کار انقلاب مبارزه با سلطه بود. انقلاب ما هدف سلطه‌ستیزی داشت چراکه اگر قرار بود سلطه‌پذیر یا فرمان‌پذیر باشیم نیاز به این انقلاب و جان‌فشانی‌ها نبود.

اسلامی با اشاره به جان‌فشانی شهدا و گرامیداشت یاد آن‌ها در آغاز دهه فجر تصریح کرد: در زمینهٔ سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی کار برای ما کاملاً روشن است. پذیرش سلطه یعنی وضعیتی که در زمان رژیم گذشته حاکم بود و منابع در اختیار خودمان نبود و سیاست‌های سلطه سیاست‌های کشوری بودند. سلطه‌ستیزی یعنی در اوج عزت و سلطه‌پذیری یعنی در حضیض ذلت بودن است.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که آخرین توطئه دشمن جنگ اقتصادی است؛ جنگی که هدف آن صفر کردن ارزش ملی بوده تا به قول خودشان تکلیف این نظام را روشن کنند.

محمد اسلامی ادامه داد: با ابزارهای مختلف و تسلط بر جریان‌های مالی این فشارها را اجرا می‌کنند تا سعی کنند به هدفشان برسند.

وزیر راه و  شهرسازی تصریح کرد: امروز ایران در شرایطی قرار دارد که زیرساخت‌های کشور تراز و روند رشد کشور از یک قوام مستحکم برخوردار است و همین نشان می‌دهد این کشور آسیب‌پذیر نیست. ما کشوری ثروتمند هستیم و مردمی توانا و هوشمند داریم و این طبیعی است که با این توانایی و مردم کسی توانایی زورگویی به ما را ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بینش آمریکا در خصوص انقلاب و ملت ایران اظهار کرد: دکترین آمریکا این است که ایران مردمی بااستعداد، ذخایری قوی و کشوری ثروتمند است که ایدئولوژی برانگیزانه و قدرت رهبری بالایی دارد. در این خصوص نظر آن‌ها این است که اگر این کشور به پیشرفت و دستیابی به آخرین فناوری‌ها مجهز شود دیگر یارای مقابله با آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: دعوا همین‌جاست که نباید ایران به فناوری روز مسلط شود چراکه این تسلط منجر به عدم موفقیت آن‌ها خواهد بود و در همین خصوص تلاش‌ها برای نرسیدن ایران به این موفقیت‌ها ادامه دارد.

اسلامی گفت: بر همین اساس آنها شیوه‌های خود برای عدم موفقیت ایران را در با توسل به تفرقه، تشدد و برنامه‌های دیگر دنبال می‌کنند.

محمد اسلامی با اشاره بر تجربه خودش از رفتار بسیاری از کشورها گفت: متوجه این امر شده‌ام که آن‌ها برای منابع خودشان قدرت تصمیم‌گیری ندارند و باید اجازه بگیرند، اما امروز ما عزت داریم و با جان‌فشانی ها و با داشتن رهبری مقتدر کسی نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد.

وزیر راه و  شهرسازی با اشاره به جمله‌ای از رهبر فقید انقلاب در خصوص اینکه توکل و وحدت کلمه داشته باشید، اظهار کرد: امروز خدا را شکر تمام تلاش‌های بی‌وقفه در جهت رشد و تعالی این کشور است؛ قطعاً باهم بودن و پیوستگی ملی برای سپردن امور به مردم منجر به پیشرفت و  راه ماندگاری این انقلاب خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همدلی و یکپارچگی شتابان‌تر راه ترقی این کشور را طی کرده و  شاهد عزت و سربلندی این انقلاب باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: