اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
همزمان با ورود تاریخی امام راحل به میهن،
آیین های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله 12 بهمن صبح امروز (جمعه) و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

مراسم بزرگداشت 12 بهمن در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی آغازشد

به گزارش عصرپرس، آیین گرامیداشت یوم الله 12بهمن و جشن های دهه فجر با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و مقامات و مسوولان عالیرتبه کشوری و لشکری و سایر شخصیت های برجسته نظام در حرم مطهر امام خمینی (ره) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

جشن های باشکوه دهه مبارک فجر از ساعت 30 : 9 دقیقه امروز با بانک «الله اکبر» و به صدا درآمدن بوق قطارها، کشتی ها و شلیک توپ آغاز شد. برنامه های جشن و سرور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، جایگاه جلوس حضرت امام در بهشت زهرا (س)، فرودگاه مهرآباد به مناسبت سالروز دهه مبارک فجر با حضور مردم انقلابی با شکوه خاصی همراه است.

جمع کثیری از خانواده های شهدا، جانبازان، کارگران و مردم انقلابی همراه با مسئولان کشور در این مراسم حضور چشمگیری دارند.

آیین گرامیداشت دهه مبارک فجر با اجرای برنامه های متنوعی چون گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه های هنری و موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در حال برگزاری است .

اقشار مختلف مردم در این مراسم باشکوه یکصدا و همنوا شعارهایی همچون «خمینی خمینی تو پیش حسینی»، «الله اکبر، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «این همه لشکر آمده به امر رهبر آمده» سر می دهند.

از نخستین ساعات امروز تاکنون شبستان اصلی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مملو از جمعیت بوده و شبستان ها و صحن های منتهی به این حرم ملکوتی گنجایش ورود این جمعیت را ندارند.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن در دست داشتن شاخه های گل به یاد شهدا، با سردادن شعارهایی یاد و خاطره دلاور مردان ایران زمین را گرامی داشتند و ضمن اعلام انزجار از استکبارجهانی و هم پیمانان آنان، بار دیگر بر پیروی از رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

رژه موتورسواران نیرو‌های مسلح در سالروز ورود تاریخی امام (ره) به میهن

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام امت به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ رژه موتورسواران نیرو‌های مسلح از فرودگاه مهرآباد تا حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم با حضور یگان‌های مختلف موتورسوار از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در فرودگاه پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و نیز سرود جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۹:۳۳ آغاز شد.

یگان‌های موتورسوار سپس مسیر حرکت امام را تا میدان آزادی رژه رفتند و در این میدان فرماندهان یگان‌ها به گردن تعدادی از موتورسواران به نمایندگی از همه یگان‌های نیرو‌های مسلح تاج گل انداختند.

یگان‌ها سپس حرکت خود را به سمت میدان انقلاب با نظم و انضباط خاصی ادامه دادند و از آنجا به سمت خیابان کارگر جنوبی، انتهای نواب، بزرگراه تندگویان رفتند و در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مقام شامخ آن امام و شهدای انقلاب ادای احترام کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: