اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - 29 January 2019
مفتح
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: تمامی ایرانیان بر اساس آزمون وسع باید تحت پوشش رایگان بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

تمامی ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در نشست خبری امروز ( سه شنبه، 9 بهمن ماه) کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 گفت: بانک مرکزی مکلف شد 1400 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص دهد و همچنین 600 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را به سازمان بهزیستی درجهت طرح‌های اشتغالزایی مددجویان به ویژه با اولویت زنان سرپرست خانوار برای اشتغال این گروه پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 ادامه داد: همچنین 200 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار بگیرد تا به صورت قرض‌الحسنه برای ادای دین این زندانیان با اولویت زندانیان بدهکار مهریه و زن در نظر گرفته شود.

تمامی ایرانیان بر اساس آزمون وسع باید تحت پوشش رایگان بیمه پایه سلامت قرار گیرند

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: تمامی اقشار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار بگیرند، تمامی ایرانیان بر اساس آزمون وسع باید تحت پوشش رایگان بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

مفتح افزود: بنیاد شهید مکلف شد معادل حداقل حقوق کارکنان دولت را به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال و معسری که فاقد شغل و درآمد هستند، کمک معیشتی پرداخت کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه دیگر تمامی شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی، غیر دولتی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان های بیمه‌گر مکلف شدند اطلاعات بیمه‌شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند.

وی عنوان کرد: همچنین شرایط و زیرساخت‌ هایی را فراهم کنند که به جای نسخه‌های کاغذی از نسخه‌های الکترونیکی برای دفترچه بیمه بتوان استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 بیان داشت: در مصوبه دیگر دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای تأمین مسکن صد هزار نفر را تأمین و یارانه این تسهیلات را از منابع ذیربط تهیه کنند و همچنین ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: