اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - 28 January 2019
سردار وحیدی
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اف‌.ای.تی.اف در ظاهر به منظور مبارزه با پولشویی و تروریسم تشکیل شده است، اما در واقع آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از آن، جهان را آن‌گونه که می‌خواهند، شکل دهند.

«FATF» دستاویز آمریکا برای سلطه بر جهان است

به گزارش عصرپرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در نخستین همایش ملی دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ که صبح دوشنبه در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز بحث معماری امنیت تنها مربوط به ما نمی‌شود؛ زیرا در دنیا کشور‌های مختلف از همه ابزار‌ها در این جهت استفاده می‌کنند؛ به عبارتی حوزه‌های اقتصاد، رسانه، فرهنگ و ارتباطات با مبحث امنیت در ارتباط هستند.

وی افزود: اگر این موارد، امنیتی نیست، پس چرا وزارت خزانه‌داری آمریکا که در گذشته ۲۰ نفر کارمند داشت، اکنون با ۷۰۰ کارمند به عنوان یک دستگاه اطلاعاتی در کنار سایر دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا قرار گرفته است؟!

سردار وحیدی گفت: زمانی که آمریکا با پولشویی مواجه بود، اف.ای.تی.اف (FATF) را بوجود آورد، زمانی هم که در سال ۲۰۱۱ با موضوع تروریسم روبه‌رو شد، موضوع تروریسم را هم به اف‌.ای.تی.اف اضافه کردند؛ اما در سال ۲۰۱۲ زمانی که دیدند با قطعنامه‌های شورای امنیت نمی‌توانند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بگیرند، منع اشاعه هسته‌ای را هم به آن اضافه کردند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: پس اف‌.ای.تی.اف یک نظام امنیتی مستقل از شورای امنیت است؛ چون احتمال می‌دادند در شورای امنیت بعضاً چین و روسیه قطعنامه‌های مورد نظر آن‌ها را وتو کنند، این سازمان را به وجود آوردند.

وی افزود: این سازمان در ظاهر به منظور مبارزه با پولشویی و تروریسم تشکیل شده است، اما در واقع آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از آن، جهان را آن‌گونه که می‌خواهند شکل دهند؛ پس این یک جریان امنیتی است.

سردار وحیدی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که آمریکا توسط وزارت خزانه‌داری خود انجام می‌دهد، آیا غیر از شکل دادن امنیتی به این دستگاه است وآیا رسانه‌های آمریکا فعالیت غیر امنیتی دارند؟

وی گفت: افتضاحی که آمریکایی‌ها در خصوص فیس‌بوک به وجود آوردند و علاوه بر این، کنترل کردن مکالمات تلفنی متحدان‌شان، نشان می‌دهد که آن‌ها تمام جریانات را در خدمت خود گرفته‌اند تا بدین‌وسیله تمام نقصان‌های نظامی خود را بپوشانند؛ بنا بر این ما هم باید نیرو‌های خود را در این شرایط تمرین و آموزش دهیم؛ چرا که بر «دفاع همه‌جانبه» در کشور تأکید شده است.

به گزارش دفاع پرس، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تأکید کرد: معماری دفاعی امنیتی بسیار لازم و واجب است و رعایت این موضوع، شامل تمام دستگاه‌های کشور می‌شود.وی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی می بایست بعد از یک ماه از ارجاع متن تفریغ بودجه سال 96، گزارش خود در این رابطه را به صحن علنی ارائه کنند تا مشخص شود که این گزارش به دولت ابلاغ شده یا براساس ماده 234 آئین نامه مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 


برچسب ها
سرداروحیدی ، FATF
نام:
ایمیل:
* نظر: