اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 24 January 2019
معاون کل وزارت بهداشت
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در هر اقدام درمانی بر اساس طب سنتی باید به اثبات سه فاکتور 'ایمن بودن، کیفیت و کارایی' آن توجه شود.

رویکرد وزارت بهداشت تعامل طب سنتی و مدرن است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در 'همایش طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' در مشهد ' بازشناسی، تبیین و نهادینه سازی' را سه اصل اساسی در طب سنتی ذکر و بیان کرد: در چارچوبهای سیاستهای کلی سلامت نیز بند 12 اصل 110 قانون اساسی به این موضوع پرداخته لذا باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و توسعه نوآوری در طب سنتی نیز باید تحت نظر وزارت بهداشت صورت گیرد زیرا اجرای صحیح آن می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

حریرچی همچنین بر ضرورت اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان تاکید و بیان کرد: کشت گیاهان دارویی به ویژه با بسته بندی مطلوب آنها می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

وی گفت: همچنین باید به موضوع ارزان سازی خدمات در طب سنتی توجه داشت زیرا افزایش قیمت خدمات سبب فاصله گرفتن مردم از این محصولات می شود.

حریرچی افزود: در کنار گسترش طب سنتی، به عوارض آن نیز باید توجه شود زیرا در برخی مواقع استفاده زیاد از گیاهان دارویی زیان آور است. هم اینک 50 درصد امور درمانی در کشور بر اساس طب سنتی انجام می شود لذا باید از چنین تجربیاتی بهره گرفت. البته در هر اقدامی بر اساس طب سنتی می بایست ابتدا 'ایمن بودن، کیفیت و کارایی' آن ثابت شود.

وی در ادامه به ظرفیتهای عرصه پزشکی در ایران اشاره و بیان کرد: کشورمان هم اینک یکی از مقاصد گردشگران سلامت از دیگر کشورهای جهان است لذا می توان طب ایرانی را در همین راستا گسترش داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: