اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - 23 January 2019
اولین درزین پلیس راه‌آهن تهران با تعامل و همکاری اداره کل راه آهن تهران و پلیس افتتاح شد.

افتتاح اولین درزین پلیس راه‌آهن تهران

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ حشمت الله ملکی در مراسم افتتاحیه اولین درزین پلیس راه‌آهن تهران اظهار کرد: راه‌آ‌هن نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و امنیت در حوزه بار و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: راه‌آهن یکی از بهترین سرویس دهندگان بین تمامی شقوق حمل و نقل بوده و از این رو شایسته است با روش‌های مختلف ارتقا یابد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: با توجه به موازی و عمیق بودن راه آهن همچنین قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مختلف و عبور از نزدیکی ۸۳ شهر، اهمیت راه‌آهن دو چندان می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: پلیس راه آهن تهران تلاش کرده با شیوه های گوناگون و در مناطقی مانند کویر و تونل که وسایل نقلیه سواری و موتوری قابلیت تردد ندارند از درزین استفاده کنند.

سرهنگ ملکی با اشاره به تعامل صورت گرفته میان پلیس راه‌آهن تهران و اداره کل راه آهن تهران یادآور شد: یک دستگاه درزین که از سوی اداره کل راه آهن تهران در اختیار پلیس راه‌آهن قرار گرفته به وسایل پلیس مجهز خواهد شد و امیدواریم با این اقدام قدمی دیگر در حوزه امنیت ریلی برداشته شود.

فرمانده پلیس راه آهن از برنامه ریزی برای بهره‌مندی از درزین پلیس در محورهای صعب‌العبور کشور به ویژه در محورهای ریلی استان لرستان، زاگرس، اصفهان و کرمان خبر داد و گفت: به منظور پوشش همه جانبه شبکه ۱۲هزار کیلومتری ریلی کشور شرایطی جز استفاده از درزین‌ها وجود ندارد.

سرهنگ ملکی ضمن تقدیر از حراست و پلیس راه آهن تهران به منظور تامین امنیت جان و مال و ناموس مردم خاطرنشان کرد: جرایم ریلی عادی نیست و در دستور کار قرار گرفته تا با هرگونه اقدام مخل نظم راه‌آهن با شدت برخورد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: