اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 22 January 2019
15 طرح برگزیده سومین جشنواره نوآوری های شرکت های توزیع برق امروز در هفتمین کنفرانس منطقه ای سیرد معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، دبیر خانه جشنواره نوآوری شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور در خصوص جزئیات این رویداد اعلام کرد: پس از انتشار فراخوان، در مجموع 157 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 53 اثر در هفت محور مورد قبول هیات داوران قرار گرفت.

پس از بررسی هیات داوران، در نهایت 15 اثر در پن محور حائز رتبه های اول تا سوم شدند و در دو محور باقی مانده، هیات داوران هیچ اثری را شاییسته احراز رتبه ندانست.

در این کنفرانس که در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد، پنج طرح حائز رتبه نخست شدند.

این پنج طرح، «طراحی و ساخت دستگاه بهینه سازی توان به قدرت اسمی 20 کیلوولت آمپر جهت کاهش تلفات در شبکه های توزیع (شرکت توزیع استان اردبیل)»، «طراحی و ساخت جعبه انشعاب هوشمند برق با قابلیت کنترل از راه دور(شرکت توزیع جنوب استان کرمان)»، «استفاه از کمربند هارنس جهت صعود و فرود سیمبان در شبکه های توزیع برق (استان مرکزی)»، «دستگاه فلش گیر شبکه فشار ضعیف هوایی (استان گیلان)» و «ساخت دستگاه تست سرچراغ های گازی(استان سمنان)» را شامل می شد.

علاوه بر این، پنج طرح نیز حائز رتبه دوم شد که این طرح ها به این شرح است: «تدوین روش و طراحی ابزار تعمر یا تعویضض تجهیزات 20 کیلوولت در پست های زمینی بدون اعمال خاموشی(استان زنجان)»، «طراحی نرم افزار یکپارچه جهت مدیریت کل کنتورهای هوشمند شرکت و راه اندازی مرکز پایش طرح فهام(شهرستان مشهد)»، «ساخت و پیاده سازی سنسور تشخیص میدان دید (جنوب استان کرمان)»، «طراحی و ساخت سیستم روشنایی معابر هوشمند(تهران بزرگ)» و «راه اندازی سامانه نوین نظارت بر فرآیندها (شهرستان اصفهان)».

جشنواره نوآوری های شرکت های توزیع برق، به پنج طرح نیز مقام سوم را داد که این طرح ها شامل «تفسیر نتایج پاسخ طیف نوری روغن جهت ارزیابی وضعیت ترانسفورماتورهای توزیع(استان آذربایجان شرقی)، «دستگاه کنترل و مانیتورینگ خطوط 20 کیلوولت(استان سمنان)، «تهیه اطلس مقاومت مخصوص خاک استان فارس و شبیه سازی طرح های مناسب برای اتصال زمین در مناطق مختلف(استان فارس)»، «رفع خاموشی مابر با استفاده از برق مستقل خودرویی(استان سمنان)»، و «سامانه اطلاعات حقوقی توزیع(استان اصفهان)» شد.

در کنار این جشنواره، 650 مقاله نیز به دبیرخانه کنفرانس سیرد ارسال شده است که از این میان 176 مقاله پذیرفته شد. از این رو قرار است که در این کنفرانس دو روزه، 132 مقاله در قالب پوستر و 44 مقاله به صورت شفاهی ارائه شود.

این مقالات در محورهای تجهیزات شبکه، کیفیت برق، بهره برداری، کنترل، منابع پراکنده انرژی و بهینه سازی مصرف (کاهش تلفات)، برنامه ریزی و توسعه شبکه و مباحث اقتصادی در کسب و کار توزیع، تجدید ساختار و بازار برق به دبیرخانه کنفرانس سیرد ارسال شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: