اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 22 January 2019
معاون هماهنگی توزیع توانیر :
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ما باید نگاه های سنتی را کنار گذاشته و فایل جدید را ایجاد کنیم و علاوه بر آن با نگاه یکسان فرصت ها راشناخته و آینده صنعت برق را تضمین کنیم.

باید نگاه های سنتی را کنار گذاشته و آینده صنعت برق را تضمین کنیم

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمود رضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در هفتمین کنفرانس منطقه ای سیرد (صنعت برق) گفت: در صنعت توزیع وارد عرصه ای شده ایم که باید آن را بشناسیم و مسیر های حرکت خود را انتخاب کنیم .

وی افزود: در شبکه توزیع آینده در بحث آلاینده های زیست محیطی و کاهش آن نیازمند ایجاد انعطاف پذیری در صنعت برق هستیم  و علاوه بر آن باید از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنیم .

حقی فام ادامه داد: ما در سال 97 با خاموشی هایی مواجه شدیم که آسیب هایی را به صنعت وارد کرده و بحران های ایجاد شده  که در این راستا باید برای آینده، برق مطمئن داشته باشیم  و مدیریت مصرف را اعمال کنیم.

وی گفت: امنیت سایبری یکی از بحث های ویژه ماست و نفوذ کشور های دیگر در نفوذ شبکه ای است. که از این نفوذ ها جلوگیری کنیم.

حقی فام تصریح کرد: ما داده ها در صنعت توزیع تولید زیادی داشته آیم اما در حد استخراج دانش نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: تغییرات اقلیمی زیادی در کشور داریم که باید به سمت مقاوم سازی شبکه حرکت کنیم چرا که کوچک ترین تعلل می تواند ما را به وضعیت تلفات گذشته برساند .

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ما باید نگاه های سنتی را کنار گذاشته و فایل جدید را ایجاد کنیم و فرصت ها راشناخته و آینده صنعت برق را تضمین کنیم و نگاه یکسان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فناوری و ابزارهای شبکه های آینده مهم است و باید نگاه ما نگاه بین المللي باشد، گفت: ما در شناخت ابزارها در دانشگاه های ایران موفق عمل کرده ایم و در سطح بین المللي حرفی برای گفتن داریم .

وی گفت: تکنولوژی های نانو باید گسترش داده شود و ترانسفورماتور های مبتنی بر الکترونیک ایجاد شود و باید ابزارها را شناخته و به محصول تبدیل کنیم .

حقی فام گفت: صنعت توزیع برق ایران اگر توانایی لازم را نداشت شبکه را نمی توانستیم کنترل کنیم.

وی در ادامه تلفات در بخش توزیع را 10 درصد دانست و افزود: ما نیازمند تحرک بیشتر در صنعت برق هستیم و رشد آن را کنترل کنیم.

حقی فام گفت: صنعت توزیع برق سه هدف مهم فناوری و مهارت ، ساختار و اقتصادی دارد که هر فناوری بدون دو هدف دیگر توان ادامه را ندارد و نگاه ها به عزم مدیریتی نیازمند است .

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: ما نیازمند درست کردن ساختار ها و شکوفایی اقتصاد هستیم.

حقی فام گفت: ما با وجود جوان های نخبه در کشور و تغییر ساختار اقتصادی می توانیم آینده صنعت برق را تضمین کنیم .

صنعت توزیع نیازمند برنامه ریزی سه سطحی است

معاون هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: صنعت توزیع برق کشور نیازمند برنامه ریزی سه سطحی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه سیر تحول صنعت برق نشان می دهدکه دیدگاه صنعت توزیع به سمت ارتباط با دانشگاه تغییر پیدا کرده است درحالی که پیشتر این دیدگاه برعکس بوده عنوان کرد: ما نیاز به انعطاف پذیری و کاهش آلاینده ها داریم و این مفاهیمی است که در دنیا مطرح است.

وی گفت: در دنیا در خصوص ریزشبکه ها،iot یا اینترنت اشیا، پایداری شبکه، انغطاف پذیری در روشنایی معابر و ... تجربیات بسیاری داشته است که ما باید ازتجربیات آنها استفاده کنیم.


خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: