اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 21 January 2019
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای جوان و خلاق در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: صنعت نفت در کشور باید به یک صنعت تراز اول جهانی تبدیل شود.

صنعت نفت ایران باید در تراز جهانی قرار گیردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در افتتاحیه چهارمین گردهمایی سالانه جوانان ایران در شورای جهانی نفت به اهمیت و جایگاه صنعت نفت در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت نفت ایران در دهه‌های متمادی توانسته خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فنی ارائه کند و به نوعی تکیه‌گاه اقتصاد کشور است.

وی با بیان این‌که صنعت نفت ایران با ویژگی‌های جهانی از نظر صنعتی، علمی و فناوری فاصله دارد، افزود: همواره باید تلاش کرد که این فاصله‌ها جبران و صنعت نفت ایران به یک صنعت در تراز جهانی تبدیل شود، این موضوع مستلزم آن است که بتوانیم از نیرو‌های جوان، خلاق و با ایده‌های بسیار نو در این صنعت بهره‌مند شویم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: حضور کمیته جوانان ایران در شورای جهانی نفت، فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند که بتوانیم به شبکه‌های جهانی متصل شویم و از ایده‌های متنوع و خلاقانه جوانان استفاده حداکثری را داشته باشیم.

توفیقی افزود: پژوهشگاه آمادگی دارد که با برخورداری از نیرو‌های توانمند و همچنین زیر‌ساخت‌های علمی و فنی بسیار پیشرفته موجود، حمایت‌های مختلفی را از جوانان داشته باشد.

وی تاسیس مرکز نوآوری در پژوهشگاه صنعت نفت را یکی از اقدامهای اخیر این مجموعه در این حوزه دانست و گفت: این مرکز این زمینه را ایجاد می‌کند تا پژوهشگاه بتواند افزون بر ظرفیت‌های خود، ظرفیت‌های جدیدی از جوانان با استعداد کشور و کارآفرینان توانمند را در این مرکز جذب و از طریق شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش و فناوری‌های جدیدی را ابداع کند و در صنعت نفت به عنوان یکی از صنایع راهبردی کشور توسعه دهد.

توفیقی در پایان اظهار کرد: با استفاده از این روش‌ها می‌توانیم به صنعت عظیم نفت کمک کنیم و استاندارد‌های آن را نیز افزایش دهیم و از این دارایی موجود در کشور، ارزش افزوده بیشتری را خلق کنیم و به یک صنعت رقابتی در دنیا تبدیل شویم.

.


نام:
ایمیل:
* نظر: