اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 21 January 2019
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی هنگام بروز بحران بیشترین ارتباط را با مردم دارد گفت: وزارتخانه از منظر سهم از بودجه مدیریت بحران در رده خوبی قرار ندارد و این بودجه باید افزایش یابد.

طراحی مرکز عملیات اضطراری در وزارت راه و شهرسازیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه ستاد بحران وزارت راه و شهرسازی به ریاست شهرام آدم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و جانشین رییس ستاد مدیریت بحران این وزارتخانه و با حضور مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

آدم‌نژاد با اشاره به تنوع وظایف وزارت راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی به لحاظ ارتباط با مردم در اقصی نقاط کشور، پر مخاطب‌ترین وزارتخانه کشور است. هر گونه فعالیتی که یک فرد از لحظه خروج از منزل انجام می‌دهد، مستقیم و غیرمستقیم با این وزارتخانه ارتباط دارد.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی نیز به نظر می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی، پر ارتباط ترین وزارتخانه کشور است و معمولا در بحران‌های مختلف ماموریت‌های مختلفی دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای تشکیل اداره کل مدیریت بحران افزود: در سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز باید ستاد مدیریت بحران تشکیل شود.

آدم‌نژاد در ادامه بر ضرورت تدوین یک دیپلماسی اطلاع‌رسانی برای ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: باید سخنگو یا سخنگوهای مشخصی تعیین شود تا در خصوص حوادث، سوانح و بحران‌ها اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف صورت بگیرد.

وی بر اهمیت آموزش در بحث مدیریت بحران نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی تفاهمی با دانشگاه دفاع ملی، برگزاری یک دوره دکترای یکساله مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم مسئولین مرتبط را آموزش داده و در استان ها و لایه های مختلف به کار بگیریم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به ضرورت تجهیز این وزارتخانه به تجهیزات لازم برای مدیریت بحران نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی از منظر سهم از بودجه مدیریت بحران در جایگاه مناسبی  قرار ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود حدود 2 هفته است که تجهیز استان‌ها به پل‌های اضطراری برای استفاده در شرایط بحرانی آغاز شده است، همچنین برنامه‌ریزی برای ارتقای تاب آوری نظام حمل و نقل نیز شروع شده است.

آدم‌نژاد به سهم وزارت راه و شهرسازی در ستاد تخلیه اضطراری تهران اشاره کرد و گفت:  همچنین مرکز عملیات اضطراری یا EOC  نیز در وزارت راه و شهرسازی در حال طراحی است و به احتمال زیاد در سازمان تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مستقر خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: