اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 20 January 2019
تاکنون 11 توافق برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس منعقد شده است.

انعقاد 11 توافق برای سرمایه گذاری در معادن کوچک مقیاسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در راستای احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون 28 درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس از سوی متقاضیان داده شده که 11 مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است. از این تعداد، 2 سرمایه گذار خارجی نیز از کشور استرالیا و اکراین حضور دارند.

همچنین 4 تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه ها و مرکز پژوهشی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حال نهایی شدن است که هدف آن توسعه فرآوری و پایلوت های سیار، بررسی پژوهشی بازار و هماهنگی برای برگزاری دوره های آموزشی نیاز محور در راستای تقویت و توسعه معادن کوچک مقیاس و استفاده از فرصت های دانشگاهی با تعریف پروژه های نیاز محور است.

در این زمینه، بررسی های آماری و هماهنگی با 5 استان کشور با تکیه بر مناطق کمتر توسعه یافته و دارای پتانسیل معدنی انجام شده است. همچنین، پردازش اطلاعات مکانی و اولویت بندی به منظور معرفی محدوده های مستعد به سرمایه گذاران در حال بررسی و کارشناسی است که به محض آماده شدن نتایج، معرفی این محدوده ها به متقاضیان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این، 3 استان دیگر در حال هماهنگی اولیه برای دریافت آمار و اطلاعات اولیه است.

بنا به این گزارش، در نقشه راه معدن "بند 48 راهبرد 4 " بر شفاف سازی حمایت های دولت از معادن کوچک مقیاس تاکید شده است که حاکی از توجه ویژه به این بخش به عنوان موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

 

 

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: