اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 20 January 2019
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر نظر خود درخصوص لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اصرار کرد.

لایحه CFT برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی نظر شورای نگهبان برای دومین بار درخصوص لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، مجدد بر مصوبه خود اصرار  کردند.

براساس این گزارش سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص لایحه دولت برای الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم بر مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در شروط 1 ، 2 و 6 ذیل ماده واحده اصرار کردند.

بر این اساس نمایندگان مجلس با 117 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن با اصرار کمیسیون همراهی کردند.

این عضو هیات رئیسه ادامه داد: همچنین کمیسیون بر مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در جزء (ب) بند 1 ماده واحده 2، مواد 4، 5، 6، 7، 8 و 9، بند یک ماده 10، بندهای 1، 2، 3، 4 و 5 ماده 11 ، بندهای 1، 2 و 5 ماده 12، مواد 13، 14 و 15، بند یک ماده 16 و مواد 17، 18 و 19 کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اصرار ورزید.

بر این اساس نمایندگان مجلس با 120رأی موافق، 57رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن با اصرار کمیسیون همراهی کردند.

شایان ذکر است براساس آیین نامه داخلی مجلس، زمانی که یک طرح یا لایحه پس از تصویب مجلس، به شورای نگهبان ارسال شود و شورای نگهبان مجدد آن را برای بررسی به مجلس ارجاع کند، در صورتی که مجلس مجدد بر نظر خود پافشاری کند، آن لایحه یا طرح برای تصمیم گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود.

موارد نسخ قوانین بعد از اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی مشخص شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با 139 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از 196 نماینده حاضر در جلسه با ماده 25 این طرح موافقت کردند.

در ماده 25 آمده است: از تاریخ لازمالاجراءشدن این قانون، کلیه مواد قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات‌‌های مستقیم مصوب 1/5/1391» به‌جز ماده (12) آن نسخ میگردد.

 مجازات انتقال خاک به خارج از کشور مشخص شد

نمایندگان مجلس مجازات افرادی که اقدام به انتقال خاک به خارج از کشور کردند را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 دیماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک اعاده شده از شورای نگهبان جهت تامین نظر این شورا با 141 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه ماده 21 این لایحه را اصلاح کردند.

ماده 21 بعد از اصلاح به این شرح است که انتقال خاک به خارج از کشور ممنوع است. مرتکب به یک یا دو مورد از مجازات های تعزیری درجه 5 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود. تشخیص ماده معدنی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای خروج خاک معدنی از کشور اخذ مجوز توسط وزارت مذکور با رعایت ماده 43 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده 26 این لایحه جهت تامین نظر شورای نگهبان با 154 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده 26 نیز به این شرح اصلاح شد که آئین نامه های اجرایی این قانون توسط وزارت با همکاری سازمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیات وزیران می رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: