اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 January 2019
سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد:
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته با ارائه آموزش های لازم به خصوص در قشر دانش آموز و نوجوان، 30 درصد از میزان مصدومین و 50 درصد از میزان بستری های ناشی از حوادث مراسم شب چهارشنبه آخر سال کاهش پیدا کرد.

ارائه آموزش های رفتاری به دانش آموزان برای چهارشنبه سوری

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور درخصوص تمهیدات سازمان اورژانس به منظور فرهنگ سازی رفتاری در مراسم چهارشنبه آخرسال، اظهار داشت: سازمان اورژانس کشور در این راستا، با هماهنگی سایر ارگان ها، آموزش های لازم را از اوایل مهرماه در مدارس و مساجد و اماکنی که مردم و به خصوص نوجوانان اجتماع دارند، آغاز کرده است.

وی با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در جهت کاهش آسیب ها، افزود: با ارائه آموزش و فرهنگ سازی در مورد اصلاح رفتار درخصوص اجرای مراسم چهارشنبه سوری، می توان از میزان خسارات و آسیب های ناشی از آن کاست، چراکه آگاهی مردم افزایش پیدا می کند. در سال گذشته نیز با ارائه آموزش های لازم به خصوص در قشر دانش آموز و نوجوان، 30 درصد از میزان مصدومین و 50 درصد از میزان بستری های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری کاهش پیدا کرد.

کولیوند با بیان اینکه آموزش ها و آمادگی های قبل از مراسم چهارشنبه سوری در کاهش میزان آسیب ها نقش کلیدی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر، این آموزش ها در سطح کشور در حال انجام است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از آمادگی پایگاه های اورژانس در مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در مراسم چهارشنبه سوری سال جاری، تمامی تمهیدات و امکانات امدادی از جمله پایگاه های اورژانس، اورژانس های زمینی، هوایی و لجستیک موتوری و آمبولانس ها، آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارند. از طرفی، نباید از تفریح و شادی مردم چشم پوشی کرد، اما باید پیشگیری را در اولویت قرار داد. در آموزش هایی که در مدارس صورت می گیرد، از مصدومین سال گذشته دعوت کردیم تا در جلسات آموزشی حضور پیدا کنند و درمورد حادثه ای که رخ داده و وضعیت جسمی شان صحبت کنند، با مشاهده و شنیدن نقطه نظرات این افراد، آموزش ها برای دانش آموزان ملموس تر شده و نکات ایمنی را بیشتر رعایت خواهند کرد.

وی گفت: علاوه بر فرهنگ سازی و آموزش مباحث پیشگیری از حوادث، مبحث خودامدادی و دیگر امدادی نیز به دانش آموزان، ارائه می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: