اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 January 2019
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم تقویت معاونت اجتماعی ناجا گفت: امروز یکی از نیازمندی های اصلی این است که در مقابله با آسیب های فضای مجازی بهتر عمل کنیم و با برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم در این حوزه جلوگیری کنیم.

سرداراشتری:حضور فعالانه پلیس برای مقابله با آسیب های اجتماعی

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی با گرامی داشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت و مدافعان حریم و حرم؛ اظهار داشت: برای فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) آرزوی سلامت و طول  عمر داریم و حضور همکاران عزیز، معاونان اجتماعی پلیس های تخصصی و استان های سراسر کشور در گردهمایی تخصصی معاونان اجتماعی را خیرمقدم می گویم، ان شاء الله نتایج این نشست تخصصی مثمرثمر و گامی موثر برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی باشد.

وی افزود: معاونت اجتماعی ناجا یکی از معاونت های مهم و اصلی در نیروی انتظامی است که جایگاه ویژه و نقش محوری دارد، معاونت اجتماعی ناجا؛ پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی و رابط میان مسئولان، رسانه ها و پلیس است.

لزوم احصاء آسیب های اجتماعی و انجام اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه در این حوزه توسط معاونت اجتماعی ناجا

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: هر چقدر که معاونت اجتماعی ناجا بتواند وظیفه خطیر خود را بهتر انجام دهد و اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه داشته باشد، امنیت و احساس امنیت بیشتری در جامعه نمود پیدا می کند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت معاونت اجتماعی ناجا بیان کرد: تقویت این معاونت به منزله موفقیت نیروی انتظامی و اثربخش تر بودن برنامه ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ناجا است.

اشتری خاطر نشان کرد: بحمدالله معاونت اجتماعی نیروی انتظامی طی دو دهه اخیر کارنامه خوبی داشته و توانسته به خوبی به وظایف و مأموریت های محوله بپردازد و شاهدیم که این مجموعه هر روز توفیقات بیشتری دارد.

حضور فعالانه پلیس برای مقابله با آسیب های اجتماعی

اشتری ادامه داد: امروز یکی از نیازمندی های اصلی این است که در مقابله با آسیب های فضای مجازی بهتر عمل کنیم و با برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم در این حوزه جلوگیری کنیم.

وی افزود: یکی از وظایف معاونت اجتماعی ناجا "آموزش همگانی" است چرا که مردم به پلیس اعتماد دارند و بهره مندی از ظرفیت آموزش همگانی می تواند در کاهش آسیب ها و جرایم عمومی و ارتقاء آگاهی مردم موثر باشد.

اشتری ادامه داد: در سال جاری در حوزه آموزش همگانی، 30 هزار برنامه اجرایی دنبال شد و در نظر داریم با افزایش 20 درصدی این برنامه ها، سطح آموزش همگانی را به 36 هزار برنامه در سال آتی برسانیم.

مصالحه 70 درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره ناجا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مراکز انتظامی عنوان کرد: راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری ها یکی از اقدامات خوب معاونت اجتماعی بود، امروز در 700 کلانتری مشاوران ما حضور دارند و موفق شدیم در این مراکز، بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی را به صلح منتج کنیم.

اشتری با بیان اینکه سالانه به طور میانگین 400 هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع داده می شود که بیش از 70 درصد این پرونده ها از چرخه قضائی و انتظامی خارج شده، تأکید کرد: در 9 ماهه سال جاری نیز 384 هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا ارجاع شده که 70 درصد پرونده ها به مصالحه منتج شده است.

وی با  تأکیدبر لزوم تقویت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها و توجه بر امر آموزش همگانی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی معاونت های اجتماعی پلیس های تخصصی و رده های استانی باید توجه به این دو مقوله باشد .

اشتری با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مطلوب معاونت اجتماعی ناجا توجه بر آموزش چهره به چهره در راستای ارتقاء آگاهی عمومی بوده به طوری که کارشناسان این معاونت در مدارس، مساجد، مراکز جمعیتی و ... حضور فعال داشته و این حضور مثمر ثمر بوده و مورد اقبال مردم و مسئولانی نیز بوده است.

اشتری تأکید کرد: باید آموزش های چهره به چهره را در سراسر کشور به صورت جدی دنبال کنیم و این مهم را تقویت و ارتقاء دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی و آسیب های اجتماعی پلیس می تواند با بهره مندی از آموزش های چهره به چهره ، همگانی و ... در این عرصه یعنی ارتقاء آگاهی عمومی و جلوگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، نقش چشمگیر و اثربخشی داشته باشد، چراکه مردم به پلیس اعتماد خوبی دارند.

روند افزایشی اعتماد مردم به پلیس

وی اضافه کرد: مطابق افکار سنجی و نظرسنجی ها، خوشبختانه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته توسط 4 مرکز افکارسنجی میزان اعتماد مردم به پلیس بررسی شد که باید بگویم میزان اعتماد مردم به پلیس روند افزایشی دارد .

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: هشدارها و توصیه های که از طریق رسانه ها و یا آموزش های چهره به چهره و همگانی به مردم منتقل می کنیم موثر واقع می شود و باید چنین رویه هایی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش آنها، عنوان کرد: این مهم از تأکیدات مقام معظم رهبری به پلیس بوده و می باشد و پلیس باید با تمام توان و ظرفیت در عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی حضور فعالانه داشته باشد.

اشتری بر لزوم احصاء آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: در این راستا اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه می تواند کارگشا  و موثر باشد و باید در این عرصه با بهره مندی از ارتباط با مردم، معتمدین محلی، فرهیختگان، ائمه جماعت، روحانیون، فرهنگیان و ... برنامه ها را دنبال و اجرایی کنیم، چرا که استفاده و بهره مندی از ظرفیت های مردم در پیشبرد اهداف پلیس موثر است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد پلیس در سال گذشته و امسال، عنوان کرد: پلیس در مأموریت های مختلف توانست وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و اطلاع رسانی هایی که از طریق نیروی انتظامی صورت گرفت در حوادث مختلفی چون خیابان پاسداران و حوادث دی ماه سال گذشته و ... اثرگذار بود.

وی اضافه کرد: سالی که گذشت سال پرکاری در حوزه های مختلف بود و به لطف و عنایت خدواند متعال، تدابیر حکیمانه فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی)، هوشیاری مردم و مجاهدت های همکارانم توانستیم مأموریت ها را به خوبی پشت سربگذاریم و  تحرک دشمنان و معاندان را خنثی کنیم.

اشتری یادآور شد: افرادی به دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشور بودند اما با هوشیاری و آمادگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسئول در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از زحماتی که تک تک شما همکاران عزیز در حوزه اجتماعی می کشید و از سردار "احمد نوریان"؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز قدردانی می کنم که در مدت مسئولیت شان اقدامات خوبی انجام داده اند، البته آقای نوریان از بنیانگذاران معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی هستند و امید است با تجربه خوبی که دارند،بتوانند در این حوزه موثر تر واقع شده و گام های بلندتری نسبت به گذشته برداشته شود.

 نقش موثر معاونت اجتماعی ناجا در ارتقاء احساس امنیت در جامعه

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم تقویت معاونت اجتماعی ناجا بیان کرد: باید این مجموعه را تقویت کنیم چرا که با تحقق این مهم در اجرای مأموریت ها موفق تر خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی به امنیت مطلوب کشور اشاره کرد و گفت: با وجود برخی ناامنی ها در کشورهای همسایه، شاهدیم که امنیت باثبات و پایداری در کشور ما حاکم است و باید این امنیت و احساس امنیت را ارتقاء دهیم .

وی خطاب به معاونان اجتماعی پلیس های تخصصی و رده های استانی عنوان کرد: شما نقش مهمی در ارتقاء احساس امنیت در جامعه دارید و در این میان نیز نباید از ظرفیت اصحاب رسانه و کسانی که در شکل گیری افکار عمومی موثر هستند، غافل شویم.

اشتری با اشاره به برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی در سال جاری عنوان کرد: تمام مأموریت ها و اقدامات مان باید براساس اولویت های هفتگانه مصوب و ابلاغی، صورت بگیرد و در جمع بندی نیز باید نقاط ضعف و قوت را احصاء و آسیب شناسی کنیم تا برای آینده بتوانیم مأموریت را بهتر دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه طی ماه های آتی برنامه های اولویت دار سال 98 نیز ابلاغ می شود یادآور شد: برخی از اولویت های مأموریتی در سال آتی با اهداف و برنامه های سال جاری مشترک است، بنابراین معاونان اجتماعی پلیس های تخصصی و رده های استانی باید با برنامه ریزی، همت و تمرکز در راستای تحقق برنامه های اولویت دار اقدام کنند.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش معاندان و دشمنان برای آسیب به امنیت و نظم کشور عنوان کرد: معاندان و دشمنان سال 97 را برای ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور انتخاب کردهبودند و در این راستا نیز برنامه ریزی و تحرکاتی داشتند که به حول و قوه الهی ناکام ماندند، باید این آمادگی و هوشیاری را برای سال 98 نیز حفظ کنیم.

وی گفت: در آستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستیم و ان شاء الله مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال پرشورتر از گذشته و با یک امنیت بی مثال و مطلوب برگزار شود .

اشتری یادآور شد: برآورد ما این است که مردم امسال بیشتر از سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند داشت و پلیس نیز برای برگزاری این راهپیمایی میلیونی در نظم و آرامش آماده است.

وی تأکید کرد: حتما معاندان به دنبال برهم زدن آرامش، وحدت مردم و امنیت کشور هستند بنابراین وظیفه همگانی است که نسبت به دسیسه های دشمن هوشیار و هوشمند باشیم و وظیفه ما به عنوان نیروی انتظامی این است که با آمادگی برای اجرای مأموریت ها ظاهر شویم.

تدابیر مقام معظم رهبری ملاک عمل پلیس

اشتری با اشاره به شرفیابی جمعی از فرماندهان و مسئولان ناجا محضر مقام معظم رهبری عنوان کرد: معظم له فرمودند "نیروی انتظامی در مسیر رشد است" بنابراین باید این رویکرد را با تمام توان ادامه دهیم .

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بر اقتدار توأم با رأفت و عدالت و همچنین عملکرد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه ، توصیه و تأکید داشتند، بنابراین همواره باید تدابیر معظم له را ملاک عمل خویش قرار دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: باید حرکت ناجا را در مسیر رشد ، هم افزایی ، آمادگی ، هوشمندی ، هوشیاری ، همدلی، هماهنگی و ... دنبال کنیم.

اشتری گفت: ما حافظ جان، مال و ناموس مردم هستیم و ان شاء الله بتوانیم در این عرصه به خوبی عمل کنیم و فرصت خدمتگزاری را قدر بدانیم.#


نام:
ایمیل:
* نظر: