اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 January 2019
صالحی :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش پررنگ فیلم در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: فیلم هایی که در فضای کشور تولید می شود می‌تواند به پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و اگر فیلم‌هایی در راستای معرفی آسیب‌های اجتماعی باشند مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

فیلم  به پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می کند

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، سید عباس صالحی در حاشیه بیست‌ویکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا در جمع خبرنگاران در مورد همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نیروی انتظامی در راستای مباحث فرهنگی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین این وزارتخانه و نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی کارکرد‌های مراکز مشاوره و مددکاری استفاده خواهد شد؛ همچنین برنامه‌ریزی شده با تولید محصولات فرهنگی بتوانیم برای پیشگیری از جرم گام های موثری برداریم.

وی ادامه داد: فیلم هایی که در فضای کشور تولید می شود می‌تواند به پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و اگر فیلم‌هایی در راستای معرفی آسیب‌های اجتماعی باشند مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت؛ یکی از شاخصه‌‌های مجوز ساخت فیلم عدم ترویج آسیب های‌‌ اجتماعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نظارت بر تبلیغات موسسات کنکور اظهار کرد: کنکور یک کار چند جانبه بین چند نهاد است که می‌توان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما نظارت را بر تبلیغات بیشتر کنیم و همانطور هم که تاکنون شاهدیم تبلیغات کنکور به حداقل رسیده و همچنان در حال برنامه ریزی برای دسته بندی و نظم بخشی به آن‌ها هستیم.

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری درباره استفاده از زبان انگلیسی در تابلوهای تبلیغاتی افزود: کانون‌های تبلیغات باید قانون منع استفاده از حروف انگلیسی در تبلیغات را رعایت کنند و ۷۰ درصد از واژگانی که استفاده می‌کنند باید فارسی باشد.

وی درباره قاچاق محصولات فرهنگی نیز تصریح کرد: بحث قاچاق محصولات فرهنگی مهم است زیراهم ضربه به مالکیت معنوی اثر می‌زند و هم به اقتصاد فرهنگ و هنر لطمه وارد می‌کند، بیش از یک میلیون کتاب قاچاق با کمک نیروی انتظامی کشف شد و یکی از حوزه های تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نیروی انتظامی در زمینه قاچاق در فرهنگ است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: