اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 17 January 2019
با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از برگزاری دومین جشنواره نقاشی "آب=زندگی" در غرب استان تهران، مردم و دیگر سازمان های کشور را به ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب دعوت کرد .

برگزاری دومین جشنواره نقاشی خبرنگار: پویا مرادی

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، اختتامیه دومین جشنواره ملی نقاشی "آب=زندگی" با حضور مشاور معاون حقوقی و امور استانهای وزیر ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان شهریار، مدیرعامل آبفای غرب استان تهران، مدیرعامل موسسه هنر و اندیشه بیستون، مسئولین محلی اولیا و دانش آموزان آثار برگزیده در شهرستان شهریار برگزار شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از برگزاری دومین جشنواره نقاشی "آب=زندگی" در غرب استان تهران ، مردم و دیگر سازمان های کشور را به ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب دعوت کرد .

مهدی اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت:  به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور هنوز هم بخش زیادی از جامعه خطر کم آبی را چنان که باید درک نکرده و یا آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارند.

وی افزود: در این ایام که "آب، از نفس افتاده است " دانش آموزان بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب هستند، آنان هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار هستند،  بنابراین آموزش و مشارکت دادن آنها در طرح هایی مثل همیار آب یا حامی آب و از این قبیل، علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها، می تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب از طریق آنها در سطح خانواده ها را فراهم سازد.

برگزاری دومین جشنواره نقاشی

سرانه مصرف روزانه آب در ایران 200 لیتر و در جهان 130 لیتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران تصریح کرد: در غرب استان حدود 215 هزار اشتراک آب داریم که از این تعداد حدود 25 درصد آنها بیشتر از 20 مترمکعب در ماه مصرف دارند.

وی ادامه داد: سرانه مصرف روزانه در جهان به طور استاندارد برای هر نفر 130 لیتر است که این رقم در کشور ما 200 لیتر است. که این مهم مستلزم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و همچنین بازچرخانی آب است.

اکبریان در ادامه گفت: در این راستا نخستین دوره جشنواره نقاشی" آب=زندگی" سال گذشته با هدف استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ صرفه جویی آب و اهمیت آب در زندگی انسانها و  با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب و بازچرخانی فاضلاب، و حساس نمودن افکار عمومی نسبت به مسأله حفاظت از منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف در دو بخش کودکان و نوجوانان  برگزار شد و در این مسیر حمایت همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، ادارات آموزش و پرورش شهرستان های قدس، شهریار، ملارد و شهرداری ها ، امید بخش دست اندرکاران برگزاری جشنواره بود.

در ادامه طاهری فرماندار شهرستان شهریار ضمن تاکید بر تعامل میان همه دستگاه های اجرایی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف بهینه گفت: تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان مهم‌ترین اصل در بهبود خدمات رسانی به شهروندان است و برگزاری جشنواره مسابقه نقاشی "آب=زندگی" از سوی آبفا جای تقدیر دارد و کارهای هنرمندانه کودکان در مسیر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تاثیرگذار است.

در حاشیه جشنواره، عزیزاله ولی زاده دلاور دبیر جشنواره ضمن تشکر از حمایت دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی گفت :  6000 اثر نقاشی در دو بخش کودکان و نوجوانان از سوی دانش آموزان مدارس شهرستان های شهریار، قدس و ملارد خلق و توسط ادارات آموزش و پرورش جمع آوری و به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که همکاران ما در بخش داوری پس از بررسی آثار از این تعداد 49 اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شدند، که 10نفر در رتبه اول، 17نفر در رتبه دوم و 22نفر در رتبه سوم قرار گرفتند که در این جشنواره با اهدای جوایز از آنان تجلیل شد .

 



نام:
ایمیل:
* نظر: